Közös európai nyilatkozat a megnövekedett hírközlési hálózati igények teljesítéséről
Az Európai Bizottság és az Európai Elektronikus Hírközlési Szabályozók Testülete (BEREC) közös nyilatkozatot adott ki ma a Covid-19 világjárvány okozta megnövekedett hálózati csatlakozási igények kezeléséről, kérve a szolgáltatókat, hogy szorosan működjenek együtt a nemzeti szabályozó hatóságokkal.
Ebben a mindenki számára kihívásokkal és nehézségekkel teli időszakban az Európai Bizottság és a BEREC – amelynek a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság is tagja – elkötelezetten támogatja a magánszemélyek és a vállalkozások azon törekvéseit, hogy a korábbi kapcsolatait és tevékenységeit az interneten keresztül is fenntarthassa. Mivel a fizikai interakciók korlátozására irányuló intézkedések következtében az online oktatás és a távmunka került előtérbe, megnőtt az internetkapacitás iránti igény.
A közös álláspont szerint az európai szolgáltatók által jelzett jelentős forgalomnövekedés eddig nem vezetett a hálózat túlterheléséhez. Számításba véve az esetleges kapacitásbeli problémákat a Bizottság és a BEREC közösen keresi a legjobb megoldásokat. Mind a Bizottság, mind a BEREC továbbra is elkötelezett abban, hogy érvényesítse az EU nyílt internet hozzáférésre vonatkozó rendelkezéseit (EU 2015/2120). A rendelet nem teszi lehetővé a hálózat forgalmának lassítását, korlátozását vagy priorizálását, de engedélyezhet a szolgáltatók számára átmeneti forgalomirányítási intézkedéseket a hálózat túlterhelésének megelőzésére vagy ideiglenes hálózati torlódások következményeinek enyhítésére azzal a feltétellel, hogy az azonos forgalomkategóriákat azonosan kezelik.
A Covid-19 okozta megváltozott élethelyzet előidézhet olyan szituációkat, amelyek következtében a szolgáltatók élnek bizonyos forgalomkezelési intézkedésekkel a hálózatok megfelelő működésének érdekében, de szigorúan csak a szükséges időtartamban.
A Bizottság és a BEREC kéri a szolgáltatókat, hogy szorosan működjenek együtt a nemzeti szabályozó hatóságokkal, és nyújtsanak tájékoztatást az alkalmazandó intézkedéseikről, illetve kéri a tartalom- és alkalmazásszolgáltatókat, dolgozzanak együtt a távközlési szolgáltatókkal.
A Bizottság és a BEREC üdvözli az egyének és a gazdasági szereplők felelősségvállalását ebben a nehéz helyzetben, és ezen erőfeszítések támogatása érdekében a nemzeti szabályozó hatóságok támogatásával létrehoz egy speciális jelentési mechanizmust az internetes forgalom helyzetének rendszeres nyomon követéséhez, hogy a tagállamok időben reagálhassanak az esetleges kapacitásbeli problémákra.
Az NMHH folyamatosan nyomon követi a hazai helyzet alakulását és a szolgáltatókkal együtt azon dolgozik, hogy a hazai felhasználók továbbra is megfelelő minőségben érhessék el a hírközlési szolgáltatásokat. Az elmúlt napok tapasztalatai azt mutatják, hogy Magyarországon a megnövekedett igényeket is ki tudják elégíteni a hazai hírközlési hálózatok.
Kapcsolódó cikkek
- Az NMHH öt tanácsa internetezőknek koronavírus idején
- A tantermen kívüli médiaoktatáshoz nyújt segítséget az NMHH Médiaszertár csoportja
- Médiatanács: Nyolcszáz millió forint rádió- és tévéműsorok készítésére
- Új tagok a Közszolgálati Testületben
- A bosszúpornótól a virtuális valóságig: elindult a Gyerekaneten.hu
- A Való Világ miatt büntetett a Médiatanács
- NMHH Médiatanács: közel 75 millió forintból készíthet műsorokat huszonöt helyi és körzeti rádió
- Megjelent az NMHH 2020-as felügyeleti terve
- Médiatanács: 166 millió forint támogatás közösségi rádiók és televíziók rezsiköltségeire
- Szülőknek szóló weboldalt készít az NMHH a biztonságosabb internetezés támogatására
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.