A bosszúpornótól a virtuális valóságig: elindult a Gyerekaneten.hu
Március 1-től böngészhető a Gyerekaneten.hu oldal, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szülőknek szóló, szótárszerkezetben felépülő információs oldala. Ezen keresztül a hatóság Internet Hotline jogsegélyszolgálatának munkatársai tájékoztatják, tanácsokkal segítik és beszélgetésre biztatják a szülőket és gyerekeket az online közegről.
Az NMHH oldala arra vállalkozik, hogy néhány bekezdésnyi szócikkben lefordítsa és röviden megmagyarázza a szülők generációinak azt a digitális világot, amelyben a gyermekeik látszólag magabiztosan közlekednek. Megmutatja a veszélyeket, a kockázatokat, de azt is, miben és miért lelik örömüket a gyerekek az online világban, emellett eszközöket javasol az elsődleges netbiztonsághoz a családban, valamint tanácsokat ad a tudatos döntésekhez bonyolult online szituációkban.
Az algoritmustól a tényellenőrzésig sok területet feldolgoz az oldal, de a legfőbb célja a témaválasztásokkal arra biztatni a szülőket, hogy beszélgessenek a gyerekeikkel azokról a netes kérdésekről is, amelyekre nincs egyszerű válasz. A Gyerekaneten többek között bemutatja a népszerű közösségi médiaoldalakat az Ask.fm-től a YouTube-ig, a netes fenyegetéseket az adathalászattól a zsarolóvírusig, a kapcsolódó önvédelmi megoldásokkal együtt, de kitér a netes randizás jelenségeire és a videojátékok világára is.
A hónap témája a képmegosztás
Az oldal nyolcvan, nagyjából egy-egy oldalnyi terjedelmű szócikkel és szótárában még 250 kifejezéssel, rövidítéssel, szlenggel indul. A szócikkek egymásra is utalnak és kulcsszavak alapján ajánlják is egymást, sokféle lehetséges utat nyitva a barangoláshoz. A látogatók frissen megszerzett ismereteiket kvízekben is próbára tehetik, ezek eredményeit pedig megoszthatják a barátaikkal. A Gyerekaneten oldalon minden hónapban megjelenik egy kiemelt téma, amelyet független szakértő jegyez. Az induló téma szerzője Gyurkó Szilvia gyermekjogi szakértő, aki annak mérlegeléséhez ad szempontokat, hogy a szülők a gyermekeikről készült képeket hogyan osszák vagy ne osszák meg az online térben.
A március 1-től működő Gyerekaneten szócikkeit a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Internet Hotline jogsegélyszolgálatának munkatársai állították össze saját tapasztalataik alapján. A tartalmakat egy megállapodás keretében a következő hónapokban a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány gyermekjogi követei is átvizsgálják – gyerekszemmel. Az oldal megismertetését kampány támogatja online, a sajtóban és a közterületeken. A szerkesztők a szócikkek és kifejezések rendszeres bővítését és frissítését tervezik. Az új témákról, szócikkekről hírlevélben is értesítik a feliratkozókat.
Kapcsolódó cikkek
- A Való Világ miatt büntetett a Médiatanács
- NMHH Médiatanács: közel 75 millió forintból készíthet műsorokat huszonöt helyi és körzeti rádió
- Megjelent az NMHH 2020-as felügyeleti terve
- Médiatanács: 166 millió forint támogatás közösségi rádiók és televíziók rezsiköltségeire
- Csak a tudatos nethasználattal védhetők meg a gyerekek
- Szülőknek szóló weboldalt készít az NMHH a biztonságosabb internetezés támogatására
- 5 gyakorlati tipp a gyerekek biztonságáért
- Együtt egy jobb internetért!
- Vidéki kereskedelmi rádiós pályázatokat hirdetett a Médiatanács
- Csomagot Európába, de mennyiért?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.