Az NMHH öt tanácsa internetezőknek koronavírus idején
Ahhoz, hogy az internethálózatot továbbra is jó minőségben érjék el a felhasználók, érdemes átgondolni a nethasználati szokásokat, különösen csúcsidőben – tanácsolja a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. Csatolmányok helyett felhőszolgáltatást, de legalábbis tömörítést, a videohívások helyett hanghívást, a videóknál, streameknél pedig a kisebb felbontást érdemes választani. A hírközlési hatóság egyúttal bátorítja a szolgáltatókat annak átgondolására, hogy a feltöltőkártyát használó idősek telefonkeretére milyen kedvezményt tudnak nyújtani a fennálló járványhelyzetben.
Az elmúlt napok történései hatására sokkal intenzívebben kezdjük használni a hazai kommunikációs hálózatainkat, hiszen az infokommunikációs technológiák és hálózatok lehetővé teszik, hogy otthonról tudjunk dolgozni, illetve tanulni. A nagy hazai mobilszolgáltatók jelentős kedvezményeket is adnak, ami tovább növeli a hálózati terhelést. Magyarország nemzetközi szinten is kiváló mobil- és vezetékes hálózattal rendelkezik, és a szolgáltatók mindent megtesznek azért, hogy ki tudják elégíteni a jelentősen növekvő igényeket, amelyhez a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) minden támogatást megad, így például folyamatosan ellenőrzi a hírközlési infrastruktúrák állapotát, szükség esetén soron kívül elvégzi a frekvenciák zavarvizsgálatát és intézkedik a felmerülő zavarok megszüntetéséről.
Ahhoz viszont, hogy a mobil- és vezetékes hálózatok a következő hetekben se legyenek túlterheltek, és hogy az internetes szolgáltatásokat továbbra is megfelelő minőségben érhessék el a felhasználók, ehhez az ügyfelek egyénileg is hozzá tudnak járulni felelős magatartásukkal. Ennek érdekében kéri az NMHH az alábbi tanácsok betartását:
- Ne csatolmányként küldjünk nagyméretű fájlokat (pl. videók, prezentációk, nagyfelbontású képek) hanem azok felhőszolgáltatásokban lévő elérhetőségét adjuk meg.
- Csak szükséges esetben töltsünk le vagy küldjünk nagyméretű csatolmányokat, adatfájlokat az internetről. Ha erre mindenképpen szükség van, ezt éjszaka vagy reggel tegyük, és használjunk tömörítést (pl. Zip).
- Csúcsidőben – napközben – minimalizáljuk a munkánkhoz vagy a tanuláshoz nem feltétlenül szükséges streamingalkalmazások (pl. videomegosztók, online játékok) használatát.
- Ha mégis elkerülhetetlen, hogy videót nézzünk – pl. online tanuláskor –, akkor használjuk a kisebb felbontású (SD) formátumot – kis képernyőn ez még megfelelő minőséget ad.
- Videokonferenciák alatt, illetve a személyek (család, barátok) közötti kapcsolattartásra használt alkalmazások (Viber, Skype stb.) igénybevételekor – ha ez lehetséges –, törekedjünk arra, hogy csak a hangfunkciót használjuk, és ha nem szükséges, a képet kapcsoljuk ki.
Ezekkel az egyszerű megoldásokkal az előfizetők sokat tehetnek annak érdekében, hogy a mobil- és vezetékes szolgáltatások minősége ne romoljon Magyarországon, és mindenki a megszokott minőségben használhassa az internethálózatot ebben a kihívásokkal teli időszakban is.
A feltöltőkártyát használó idősek hanghívásainak támogatását is kéri az NMHH
Az NMHH üdvözli, hogy a magyar mobilszolgáltatók növelik előfizetőik felhasználható adatkeretét. A hírközlési hatóság úgy véli, hogy a korona-vírus terjedése idején ez a lépés is nagyban segíti a megváltozott mindennapok szervezését. Az NMHH ugyanakkor fontosnak tartja, hogy a feltöltőkártyás felhasználók a hanghívásokra is hasonló kedvezményt kapjanak, hiszen sokuk a koronavírus által különösen veszélyeztetett, jellemzően az idősebb korcsoportok tagja. Az NMHH együttműködik az elektronikus hírközlési szolgáltatókkal, hogy a feltöltőkártyás felhasználóknak is hatékony támogatást biztosítsanak.
Kapcsolódó cikkek
- A tantermen kívüli médiaoktatáshoz nyújt segítséget az NMHH Médiaszertár csoportja
- Javaslatcsomag szülőknek és pedagógusoknak a HiperSuli digitális tanáraitól
- Médiatanács: Nyolcszáz millió forint rádió- és tévéműsorok készítésére
- Új tagok a Közszolgálati Testületben
- A bosszúpornótól a virtuális valóságig: elindult a Gyerekaneten.hu
- A Való Világ miatt büntetett a Médiatanács
- NMHH Médiatanács: közel 75 millió forintból készíthet műsorokat huszonöt helyi és körzeti rádió
- Megjelent az NMHH 2020-as felügyeleti terve
- Médiatanács: 166 millió forint támogatás közösségi rádiók és televíziók rezsiköltségeire
- Szülőknek szóló weboldalt készít az NMHH a biztonságosabb internetezés támogatására
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.