Zuhant a Nokia árfolyama a profitfigyelmeztetés után
A finn Nokia azzal számol, hogy nyeresége a második negyedévben és az idei év egészében kisebb lesz a vártnál az egyre élesebb verseny hatására egyebek között az okostelefonok piacán.
A világ vezető mobilgyártója kedden azt közölte, hogy a folyó második negyedévi eladásai "jóval elmaradnak majd az eddig becsült 6,1-6,6 milliárd dollártól, részben a vártnál alacsonyabb átlagos eladási ár miatt".
A bejelentésre a cég árfolyama közel 13 százalékkal zuhant a helsinki értéktőzsdén.
A profitfigyelmeztetés közel egy hónappal azután hangzott el, hogy a Nokia 7 ezer fős létszámleépítést jelentett be.
A Nokia az első negyedévben növelte forgalmát és nyereségét, piaci részesedése azonban tovább csökkent. A márciussal zárult három hónapban a konszern az egy évvel korábbinál 9,2 százalékkal magasabb, 10,4 milliárd eurós értékesítési árbevétel után 349 millió
euró adózott eredményt ért el, a tavalyi első negyedévi 344 millió euróval szemben.
A negyedév folyamán a Nokia előnye azonban csökkent a többi mobiltelefon-gyártóval szemben, főként az okostelefon kategóriában elszenvedett piacvesztés miatt.
A cég piaci részesedése 29 százalékra csökkent az előző negyedévi 31 százalékról és a 2010 első negyedévi 33 százalékról.
Az okostelefon kategóriában a Nokia 13 százalékkal 24,2 millióra növelte eladásait éves összevetésben, amivel 26 százalékos piaci részesedést biztosított magának. Az okostelefonok árbevétele 6 százalékkal 7 milliárd euróra emelkedett. Az okostelefonok
értékesítése az előző, 2010 negyedik negyedévihez képest azonban 14 százalékkal csökkent.
Az eladott Nokia telefonok átlagos ára az első negyedévben növekedett ugyan az előző évihez képest, de elmaradt a negyedik negyedévitől. Az idei első negyedévi átlagár 65 euróra emelkedett a tavalyi első negyedéviről, de a 2010 negyedik negyedévében az értékesített drágább modellek viszonylag nagyobb aránya miatt 69 eurós átlagár alakult ki.
MTI
Kapcsolódó cikkek
- Hétezer állás szűnik meg a Nokiánál 2012 végéig
- A Nokia 16 ezer munkatársat "érintő" átalakításra készül
- A "nem okos telefonokra" koncentrál a Nokia
- A komáromi Nokia gyárban nem lesz létszámleépítés
- Leépítésekre készül a Nokia
- A Nokia profitja 21 százalékkal csökkent, piacot veszített
- Jó negyedév, elbocsátások a Nokiánál
- A Meego után a Symbian főnöke is otthagyja a Nokiát
- Veszített a Nokia
- Küszöbön a Motorola feldarabolása, a Nokia Siemens érdeklődik
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.