A Nokia 16 ezer munkatársat "érintő" átalakításra készül
A Nokia vállalati és termékszerkezeti átalakításra készül, a hetekben kezdődő folyamat 16 ezer munkatársat érint - fogalmazott Jorma Ollila, a felügyelő bizottság elnöke egy szerdán megjelent interjúban.
A Helsingin Sanomat című finn lapban megjelent interjú szerint az átalakítás legkevesebb másfél évig tart majd és kiterjed a termékfejlesztésre és a szolgáltatási üzletágra is. Az egyelőre nem tisztázott, hogy milyen mértékű létszámleépítéssel jár a reform.
A finn mobilgyártó lemaradt az okostelefonokkal és táblagépekkel erősítő konkurencia mögött. A tavalyi utolsó negyedévben 124 millió készüléket adott el, ami 3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. A társaság piaci részesedése 35 százalékról 31 százalékra csökkent.
A világszerte több mint 130 ezer embert foglalkoztató cég február elején bejelentette, hogy stratégiát vált, ami jelentős létszámcsökkentéssel jár. Egyebek mellett a Symbian nevű, saját fejlesztésű operációs rendszerről áttérnek a Microsoft rendszerére, ami önmagában is számos fejlesztői munkahely megszűnésével járhat.
A bejelentés után a társaság magyarországi vállalata közleményt adott ki, amely szerint az új stratégia közvetlenül nem érinti a gyártást, a nagyjából 5 ezer főt foglalkoztató komáromi üzemben így továbbra is ugyanúgy folyik a termelés, mint korábban.
Kapcsolódó cikkek
- A "nem okos telefonokra" koncentrál a Nokia
- A komáromi Nokia gyárban nem lesz létszámleépítés
- Leépítésekre készül a Nokia
- A Nokia profitja 21 százalékkal csökkent, piacot veszített
- Jó negyedév, elbocsátások a Nokiánál
- A Meego után a Symbian főnöke is otthagyja a Nokiát
- Veszített a Nokia
- Küszöbön a Motorola feldarabolása, a Nokia Siemens érdeklődik
- Csökkentette negyedéves eredmény-előrejelzését a Nokia
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
KPMG: Az energiaipar sem ússza meg a genAI bevezetését
Óvatosak a generatív mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán az energiaipari vezetők. A KPMG Global Energy CEO Outlook legutóbbi kutatása szerint a vezérigazgatók a jelenlegi ingatag geopolitikai és politikai helyzetben is bizakodóak a növekedési kilátásokat illetően, a befektetések terén pedig legfőbb prioritásuk a generatív mesterséges intelligencia. Lelkesedésüket mérséklik azonban az etikai problémák és a kiberbiztonsági kockázatok. A kutatásból az is kiderül, hogy a vezérigazgatók az ESG-t ma már az üzleti siker egyik alapjának tartják.
A műanyaghulladékot a felére csökkentették az ABB finnországi gyárában
A hulladékok újrahasznosítására irányuló innovatív eljárások bevezetésével az ABB finnországi Porvoóban találha-tó gyártóüzeme 50 százalékkal csökkentette a vegyes műanyaghulladék mennyiségét, és 2023-ban közel 20 száza-lékkal javította az újrahasznosítás arányát. Az újrahasznosítási erőfeszítések fontos lépést jelentenek a Föld erőfor-rásainak megőrzése és az ügyfelek fenntarthatósági kötelezettségvállalásainak támogatása felé; ezen erőfeszítések 2024-ben 16 égerfa átlagos súlyának megfelelő mennyiségű polipropilént takarítanak meg.
A Continental budapesti gyára „Megbízható Munkaadó” díjat kapott
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti telephelyét, a Continental Automotive Hungary Kft.-t díjazta a „Megbízható Munkaadó” címmel – melyet 2022-ben a teljes magyarországi Continental csoport nyert el. A rangos díjat az újonnan bevezetett szabályok értelmében a győztes az eddigi kettő helyett, immáron három évig tudhatja magáénak. Az elismeréssel azon cégeket tüntetik ki, amelyek példaértékű módon gondoskodnak dolgozóik munka-, valamint életkörülményeiről.
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.