Most módosul a Google Mag-algoritmusa, a hazai cégekre is kihat
A Google bejelentette, hogy módosította Alap-, vagy Mag- algoritmusát, ezért az elkövetkező 1-2 hétben jelentősen átalakulhat a találati lista, ami a hazai cégeket is érinti.
Módosul a Google alapvető algoritmusa
A Google szóvivője Danny Sullivan a keresőóriás blogoldalán jelentette be, hogy elindították a Google módosított alap-algoritmusának frissítését. A tervek szerint a teljes interneten 1-2 hét alatt fut át a változtatás, amely nem csak a felhasználókat, de a magyar weboldalakat és webáruházakat is erősen érinti.
Az alapalgoritmus módosítása során a Google a weboldalakat rangsoroló szempontokat finomhangolja. A cég közleménye szerint: „Az alapalgoritmus frissítések célja, hogy javítsuk a keresés egészét és tartsuk a lépést a web változó természetével.”
A magyar weboldalakat is megrázza a módosítás
Az alapalgoritmus frissítés világszinten hat, éppen ezért a hazai weboldalakat és webáruházakat is erősen érinti. A magyarországi tapasztalatok szerint az alapalgoritmus frissítés csupán néhány helyezés változást jelent a weboldalak számára, de ez a gyakorlatban akár 10-20%os forgalomvisszaesést is eredményezhet. Egyes tématerületeken azonban ennél komolyabb helyezésváltozások is előfordulnak a tapasztalatok szerint. Így nem ritka akár az 50%-os forgalomváltozás sem.
Gazdasági szempontból a Google algoritmusfrissítések igen jelentős kihívást jelentenek a hazai vállalkozások számára is. Nyilvánvalóan a nagyon hirtelen forgalom-, és ügyfélvisszaesésre igen nehéz reagálni, akár munkaerőpiaci szempontból is. Másik oldalról, a nyertes weboldalak számára a váratlan, egy nap alatt történő megnövekvő keresletnövekedés is jelentős kihívás lehet. Az ite.hu oldalon már számos jelentés látható a mostani algoritmusfrissítés hazai hatásairól.
Rendszeresek az alapalgoritmus frissítések
Az idei évben ez az első alapalgoritmus frissítés, legutoljára 2021. november 17-én került sor hasonló módosításra. Az alapalgoritmus frissítések általában a weboldalak minőségét igyekeznek értékelni, de az elmúlt időszakban igen sok kritika éri a Google magyar találati listáját, mert azon egyre gyakrabban bukkannak fel külföldi oldalakról fordított, erősen magyartalan tartalmak is, amit a keresőóriás algoritmusa egyelőre nem tud hatékonyan kiszűrni.
Kapcsolódó cikkek
- A Google támogatásával ingyenes digitális program indul
- Oktatási program indul a magyar gyermekek online biztonságáért
- Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek
- Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!
- A Samsung bemutatja a One UI Watch platformot
- Google ellenes GVH-eljárás: szakértői vélemény
- Jelentősen megkönnyíti az alkalmazások HMS-rendszerre alakítását egy új megoldás
- A Xiaomi ünnepe: Mi Fan Festival 2021
- Valóban többet árt a Big Tech, mint használ?
- Tudnivalók Google Ads-hirdetésekről
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.
Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?
A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.
A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.