Google ellenes GVH-eljárás: szakértői vélemény
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a Google-lel szemben, hogy megvizsgálják a keresőben dalcímekre keresés esetén megjelenő ún. dalszövegkártya alkalmazás versenyjogi legitimitását, hiszen az alkalmas arra, hogy kitakarja a keresőmotor további találatait, valamint a megváltozott keresési találati lista a Google saját szolgáltatását, a YouTube-ot is népszerűsíti.
Nótin Szabolcs online marketing szakértő, a Marketing21 vezetője szerint „az mindenképpen bizonyos, hogy minél előrébb jelenik meg egy találat a Google-ben, annál nagyobb forgalom érkezik a megjelenített weboldalra. Így, ha a Google előre sorolja saját platformjait, forgalomtól fosztja meg a többi tartalomszolgáltató oldalt. Ezeknek az oldalaknak pedig csökkenni fog a látogatottsága, ezért reklámbevételtől esnek el, és akár tönkre is mehetnek a mögöttük álló cégek.”
A szakember kiemelte, hogy a GVH majd biztosan figyelembe fogja venni azt is, hogy a keresőcég a saját szolgáltatásán belül rendelkezhet egy bizonyos szintű szabadsággal és módosíthatja saját felhasználói felületeit, illetve azt is – ami a Google számára rossz hír – hogy több kutatás is bizonyítja, hogy a forgalom 25%-a mindig a legelső Google-találatra irányul.
Nótin Szabolcs szerint többek között a GVH azt is megvizsgálja majd, hogy indokolható-e a Google módszere azzal, hogy jobb felhasználói élményt kíván nyújtani, tehát, hogy a felhasználók tényleg jobban járnak-e, ha azonnal a YouTube-hivatkozás kerül eléjük egy keresés során, vagy a zenei kártyákkal a Google csak magánál akarja tartani a forgalom egy jelentős részét.
A szakember elmondta: „asztali gépen kompromisszumos megoldás lehetne például, ha zeneszámok esetén is azt a gyakorlatot folytatná a kereső, mint a filmekre vagy számítógépes játékokra keresés esetén. Ilyenkor a megjelenő találatok melletti oldalsó ablakot használja a Google, így a hagyományos keresési találatok is láthatók görgetés nélkül.”
Kapcsolódó cikkek
- Megállapodott a Gazdasági Versenyhivatallal az eMAG
- Jelentősen megkönnyíti az alkalmazások HMS-rendszerre alakítását egy új megoldás
- A Xiaomi ünnepe: Mi Fan Festival 2021
- Valóban többet árt a Big Tech, mint használ?
- Tudnivalók Google Ads-hirdetésekről
- Információbiztonsági incidens a Google leállása
- Túl kevés cég használja ezt a hasznos és ingyenes marketingesztközt
- November 6-ig lehet pályázni a Google pénzére
- Google képzési programok európai és izraeli startupok számára
- Példátlan bírságok a fogyasztók védelmében – évet értékelt a GVH
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Process Solutions: Mit várnak el a gazdasági vezetők és a cégvezetők a könyvelési szolgáltatójuktól?
A technológiai fejlődés és az üzleti környezet változásaival párhuzamosan a cégvezetők, vállalati döntéshozók elvárásai is folyamatosan változnak. Nemcsak a törvényi megfeleltetéssel kapcsolatos kötelezettségek betartását várják el könyvelőiktől, hanem stratégiai partnerséget és technológiai innovációt is.
Bemutatta legmodernebb újításait a Huawei Dubajban
Legújabb, innovatív viselhető-, audió- és irodai okoseszközeit mutatta be a Huawei a Dubajban rendezett nagyszabású nemzetközi eseményén.
Telefonunk tárhelye kihat készülékünk működésére
A technológia fejlődésével egyre nagyobb jelentősége van az okostelefonok tárhelyének. Az egyre jobb minőségű képek és videók, a komplex alkalmazások és az MI megoldások mind egyre inkább csak igénylik a tárhelyet. Ugyan a HONOR eszközei kifejezetten magas tárhellyel érkeznek, mi magunk is tehetünk azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőlük.
Vissza a valóságba a Nokia 3210-zel
25 évvel az eredeti megjelenése után a Human Mobile Devices (HMD) idén újra elhozza a legendás Nokia 3210-et – most megújult, izgalmas "Y2K" arany, tengerkék és sötétszürke színekben. A cél pedig ezúttal sem más, mint összekötni az embereket – csakhogy ezúttal a képernyőtől való elszakítással.
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.