Élőnövények rezgései által keltett zene szól két budai villamosmegállóban
Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a növények látványában gyönyörködhetnek, hanem a természet hangját is meghallhatják – a megállókban ugyanis szonifikációs technológia segítségével növények biorezgéseiből generált zene szól.
A klímaváltozás kezelése mindannyiunk számára nagy kihívást jelent: egyéni szinten gyakran érezzük úgy, hogy tetteinkkel semmilyen hatással nem vagyunk földünk jövőjére. Az E.ON az őszi kampányában olyan lokális akciókat valósít meg, amelyek emberközelibbé és kézzelfoghatóbbá teszik a fenntarthatóság témakörét, és általuk a városi emberek közelebb kerülhetnek a mindennapi életükből egyre inkább kiszoruló természethez és a zöld energiaforrásokban rejlő lehetőségekhez.
„A környezettudatos gondolkodás alapja a természet tisztelete, hiszen, ha ismerjük és szeretjük a benne rejlő lehetőségeket, sokkal erősebb motivációink alakul ki a megóvására is. A kampány célja, hogy emlékeztessük az embereket a természettel való aktív kapcsolat fontosságára, és környezettudatos gondolkodásra inspiráljuk őket” – hangsúlyozta Alberti Rita, az ACG kreatív vezetője.
Ennek érdekében az ACG az E.ON Hungária Csoport megbízásából különleges, zenélő installációkat hozott létre Budapest két forgalmas, zajjal és légszennyezettséggel terhelt pontján, a Széna téri és a Szent Gellért téri villamosmegállókban. Hogy egy kis zöld természetet csempésszen a tömegközlekedést használó, városi emberek mindennapjaiba, a megállókat földlabdás élőnövényekkel, többek között borostyánnal, csarabbal és erdei mohával díszítette.
„Ezzel a gesztussal szerettünk volna váratlan szépséget adni, mosolyt csalni a várakozók arcára és megmutatni, mennyire fontos az E.ON számára a zöld gondolkodás. Már hosszú ideje máshogy éljük a mindennapjainkat, mint ahogy megszoktuk, ezért is tartjuk fontosnak, hogy a feldíszített buszmegállóinkkal vidámságot csempésszünk az arra járók mindennapjaiba. Az ötlet megvalósításában kiváló partnerünk volt az ACG, akikkel hosszú ideje dolgozunk együtt közösen és sikeresen az E.ON márka építésén” – mondta el Károlyi Zsuzsanna, az E.ON Hungária Csoport márka- és marketing vezetője.
A nem mindennapi villamosmegálló nem csak a járókelők körében arat sikert: a kreatív és rendhagyó outdoor megoldásokat díjazó 2021-es Arany Penge/JCDecaux Innovate Awards arany díjazottja lett az ACG Reklámügynökség és az E.ON közös installációja. A végeredmény nemcsak látványos és természetközeli, hanem egyben zenei élményt is nyújt, ugyanis a megállókban a növények biorezgéseiből generált dallamokat hallhatunk.
„Ahogy nekünk embereknek, úgy minden növénynek is van egy saját rezgése. A növény által keltett rezgést a levelére és a gyökeréhez helyezett szenzorral, a „Music of the Plants” nevű eszköz segítségével rögzítettük. A készülék képes a növények biorezgéseit előbb MIDI adatokká, majd dallamokká alakítani. Az így létrejött élőnövény zenét olyan helyen játszottuk le, ahol a városiak a legkevésbé sem számítottak rá: Budapest forgalommal, légszennyezéssel és zajjal terhelt pontjain” – meséli a megvalósult projekt részleteit Maróti Tímea, az ACG kreatívja.
Hogy az élményből azok se maradjanak ki, akik nem használják az érintett villamosvonalakat, a növények által keltett zenét az ügynökség stúdióban is rögzítette és online elérhetővé tette, ezért azt bárki meghallgathatja.
Kapcsolódó cikkek
- Megújul az Észak-Dunántúl villamos hálózata
- A tettek mezejére, közös cselekvésre hív az E.ON új kampánya
- Nagy lépés a kis karbonlábnyom felé
- Okos és zöld megoldásokkal épül Székesfehérvár új városrésze
- Alaposan átgondolt cégautó-szabályzattal zöldít az SAP Hungary
- Konténerekbe zárják a napenergiát
- Fejlesztette áramhálózatát az E.ON Pécsen
- 750 millió forintból fejleszti Zalaegerszeg áram- és gázhálózatát az E.ON
- Meglepetést rejtenek a blinkee robogók az Eb-döntő napján
- Ismét kapaszkodót nyújtanak a digitális oktatás alatt lemaradt gyerekeknek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Ezért egyre erősebb a felújított mobilok piaca
Erősödő újkészülék-eladások, a termékek hosszabbodó szoftveres támogatása és életciklusa, valamint a bevizsgált készülékek iránti növekvő bizalom is segíti Magyarországon a felújított okostelefonok piacának bővülését. A Rejoy.hu a távközlési világnap alkalmából gyűjtötte össze az aktuális trendjeit.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.