Videójáték a szoba falain túl
A mobiltechnológia és a sávszélesség fejlődése alapjaiban változtatja meg a videójátékok világát is. Ma már a gamerek nagyobb része játszik okostelefonon, mint asztali számítógépen, egy év alatt ugyanis 54-ről 65 százalékra ugrott itthon az okostelefonon videójátékozók aránya. Az e-sport hazai fejlődését támogató K&H szerint a digitális fejlődés egyre inkább teret enged a szabadban történő videójátékozásnak, így a fiatalok az online játék mellett offline közösségi élménnyel is gazdagodhatnak.
A digitális technológia és az infokommunikációs infrastruktúra fejlődése a videójátékozás élményét jelentősen befolyásolja, hiszen a jó játékélményhez megfelelő hardver és internetkapcsolat kell – ez pedig ma már szinten bárhol elérhető. Míg eleinte asztali számítógépeken (PC) élvezhettük az online játékokat, az eNET kutatása alapján ma a játékosoknak kevesebb, mint a fele, 43 százaléka játszik PC-n, miközben a mobiltelefon egyre hangsúlyosabb szerepet kap ezen a téren. Egy év alatt ugyanis 54-ről 65 százalékra ugrott itthon az okostelefonon videójátékozók aránya. A korábban otthon végzett tevékenységre tehát egyre inkább jellemző, hogy utazás vagy várakozás közben történik, ami ma a videójátékosok durván harmadára jellemző.
A K&H az e-sportra mint a jövő sportjára tekint, amit jól mutat a terület elképesztő ütemű fejlődése is: hazai szinten olyan nagyszabású eseményeket támogatott a pénzintézet mint a K&H e-kupa, valamint az első Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság. Nemzetközi szinten pedig komplett e-sport városok épülnek. A kifejezetten az e-sporthoz dedikált helyszínek és rendezvények mellett a technológia már azt is lehetővé teszi, hogy a szoba falain túl is megjelenjenek az e-sport aktivitások. Sőt, a közös Wi-Fi-n vagy Bluetooth hálózaton keresztül a közösségi videójátékozás, azaz a social gaming is új teret kap. Ezzel az online és offline szabadidős tevékenységek még közelebb kerülnek egymáshoz, és lehetőséget nyújtanak a kapcsolatteremtésre, az együttműködés fejlesztésére, tehát arra, hogy a fiatalok teljes életet élhessenek.
„A hazai e-sport fejlődése példaértékű, amit jól mutat, hogy sorban jelennek meg a befektetői háttérrel rendelkező csapatok, továbbá felbukkantak az e-sport oktatásra, gyakorlásra szakosodott szervezetek, amelyek az utánpótlás bázis bővítését szolgálják. A nemzetközi és hazai trendek alapján elmondhatjuk, hogy az e-sport nemcsak a jövő sportja, hanem számos egyéb iparágra is komoly hatással van, az e-sport stadionok, e-sportra kialakított városok, városrészek kialakításával például új turisztikai desztinációk jöhetnek létre” – hangsúlyozta ki Biró Balázs, a Magyar E-sport Szövetség elnöke az e-sport fejlődése kapcsán.
Kapcsolódó cikkek
- Szeptemberben ismét jön a V4 Future Sports Festival
- Különleges tájak lakóit kapta lencsevégre a Huawei és a PetersPlanet
- Gamer a gyerek? Ezek a sportok lehetnek nála nyerők
- Boltokban a Samsung Galaxy A80
- Szeptemberre várható a Samsung Galaxy Fold
- A PayPal több mint 30 európai piacon indította el a Xoom-ot
- Zöld oázis a Balaton Sound-on
- Álláskeresés mobiltelefonnal
- Átadták az Év E-sport díjait a hétvégén
- A Vodafone és az ESL útjára indítja a világ első nemzetközi 5G mobil e-sport tornáját
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már több millió európai Samsung felhasználó veszi igénybe az új One UI 6.1 frissítéssel érkezett Galaxy AI funkciókat
A One UI 6.1 frissítéssel még több eszközön váltak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, amelyekkel a Samsung elsőként a – 2024 februárjában megjelent – Galaxy S24 készülékeket látta el. A szoftverfrissítés a Galaxy S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 és Tab S9 szériát érintette, az AI funkciók márciustól egyre több készüléken váltak elérhetővé, amelynek köszönhetően Európa-szerte több millió felhasználó tapasztalja meg a Galaxy AI élményt.
Adatbiztonsági frissítést adott ki az ASUSTOR
Az ADM 4.3 az adatbiztonságra összpontosít. A zsarolóvírusok és más rosszindulatú programok terjedésével az ADM 4.3 megerősíti védelmét és hivatalossá tesz számos új adatbiztonsági funkciót.
A CineBeam Q-val újra megkezdi a projektorok forgalmazását Magyarországon az LG
Az LG az elmúlt években nem értékesített projektorokat a magyar piacon, 2024-ben azonban újra visszatérnek a cég otthoni vetítői. Az első modell, ami újra nálunk is kapható, rögtön egy újdonság: a januári CES-en bemutatott LG CineBeam Q, ami egy kompakt, szinte műtárgyként is értelmezhető 4K projektor. A készülék egyelőre kizárólag az LG webáruházában kapható, itt viszont 15% kedvezményt kapnak azok, akik elsőként megrendelik a terméket.
A CIB Bank a Kyndrylt választotta hitelezési platformja modernizálására
A Kyndryl, a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója és a CIB Bank, Magyarország egyik legnagyobb kereskedelmi bankja ma bejelentette, hogy a Kyndryl támogatta a bankot alkalmazásai modernizálásában és fedezetlen hitelezéssel kapcsolatos munkafolyamatai átalakításában. Ennek eredményeként a CIB Bank – a fogyasztói hitelek feldolgozására szolgáló modern és automatizált rendszer bevezetésével – tovább egyszerűsíti hitelezési folyamatát, nagyobb hatékonyságot és jelentős költségmegtakarítást érhet el.
Az ABB Santa Palomba-i gyártóüzeme évi 675 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátását
Az ABB áram-védőkapcsolók (AVK/FI-relék) és árammérők olaszországi, Santa Palomba-i gyártóüzeme évente 675 tonnával csökkenti CO2-kibocsátását. A meglévő megújuló energiaforrások mellett egy új fotovoltaikus rendszer biztosítja a telephely energiaellátásának negyedét.