Egyre többen utaznak telekocsival nyaralni

MTI Sajtóadatbank, 2014. augusztus 10. 10:37

Egyre többen kelnek útra telekocsival nyaralni Magyarországon, az interneten keresve utastársakat az autóban a szabad férőhelyekre, az utazási költségek csökkentése érdekében - közölte az AutoHop.hu telekocsi-közvetítő cég.

Az AutoHop közössége már Magyarországon is több mint 120 ezer tagú.  A magyarországi ügyfelek a legnagyobb számban a Balaton térségét keresik fel, az idén már 23 ezren utaztak telekocsival ide a nyáron, de népszerűek a horvátországi városok is, közülük Split környéke a legkedveltebb. Az AutoHop rendszerében az idei szezonban, május óta közel 27 ezer autós hirdetett meg balatoni utat. Ez összesen 85 ezer potenciális utashelyet jelent, ami átlagos vonat- és távolsági buszkapacitással számolva 159 vonatot és 1682 busznyi utast tesz ki - áll a közleményben.
 

A rendszeres utazók mintegy háromnegyede havonta, 15 százaléka hetente, 10 százaléka heti több alkalommal veszi igénybe a szolgáltatást - közölte az AutoHop az MTI érdeklődésére. Hozzátették: az autósok között mintegy 73 százalék a rendszeresen így utazók aránya, míg az utasoknál azok vannak többen, akik csak egyedi utazási megoldást keresnek, és az adott pillanatban a telekocsizást találják a legmegfelelőbb megoldásnak.
 

A gyorsan terjedő utazási formát sokan nemcsak azért választják, mert ezzel akár felére csökkenhet az utazás költsége, hanem azért is, mert sokszor gyorsabb és kényelmesebb a tömegközlekedésnél, gyakran háztól házig tartó fuvart jelent, és  lehetőséget ad társas kapcsolatok kialakítására, emellett a környezetet is kevésbé terheli meg - mutatott rá az AutoHop közleményében.
 

A 2012-ben indult cég ma már Magyarországon kívül Romániában, Szerbiában és Horvátországban is jelen van. Az AutoHop statisztikái szerint havonta 21-22 ezer út valósul meg a rendszeren keresztül, amelynek mintegy felét külföldi utak teszik ki. A legnépszerűbb útvonalak Magyarországon belül a Balatonon kívül a Budapestet a nagyvárosokkal összekötő utak, külföldi úti céloknál pedig Bécs, München, Stuttgart a sorrend.
 

Az AutoHop.hu honlapot a The Trust Worx Kft. üzemelteti. A cég közlése szerint jelenleg azon dolgoznak, hogy tökéletesítsék a rendszert az igényekhez egyre jobban alkalmazkodó szolgáltatásokkal. Amennyiben megfelelő számú felhasználó veszi majd igénybe a honlap szolgáltatását, akkor döntenek arról, hogy milyen üzleti modellel biztosítsák az oldal fenntartható működéséhez szükséges bevételt - közölték.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét

A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.

2024. május 2. 19:14

Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából. 

2024. május 2. 17:48

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14