Sikerült megfélemlítenie a közösségi oldalak használóit Kínának
Jelentős mértékben csökkent a szociális médiát használók száma az első félévben Kínában a kormány által az internetes pletykák letörésére indított kampány nyomán - derül ki friss adatokból és elemzésekből.
A jelenség hátterében a kínai kormány által az internet megtisztítására, a pletykák és igaztalanságok letörésére tavaly májusban indított, tavaly ősszel felerősödött kampánya áll - mutatott rá a Weiboreach kutatóintézet. A kampány során eddig több százezer honlapot zártak be a hatóságok, több tízezer blog- és mikroblogfiókot függesztettek fel, köztük több tucat hírességét, véleményvezérét. A szigorítás következtében tavaly év végére a mikroblogokon való aktivitás 2011-es szintre csökkent.
Tavaly szeptemberben a jogszabályokon is szigorítottak, így meghatározott esetekben akár három évig terjedő börtönbüntetést is kaphatnak az interneten álhíreket terjesztők. Az első börtönbüntetést április közepén szabták ki emiatt, legutóbb pedig a hét közepén adták hírül a kínai újságok: bajkeverésért és illegális üzleti gyakorlat miatt hat és fél évre ítélték Tung Zsu-pin ismert bloggert.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb közösségi oldalakat és programokat blokkolnak Kínában
- Egyre nehezebb az i-közvélemény állami befolyásolása Kínában
- Iránymutatást fogadott el az Európai Unió az internetes szólásszabadságról
- Szigorodik a kínai internet szabályozása
- Három évet kapott az internetes álhír-terjesztő
- Álhírek online terjesztéséért állítottak bíróság elé egy kínai férfit
- Gyengébb a vártnál a "kínai Twitter", a Sina mikroblog befolyásoló ereje
- Mikroblogrekordot döntött Kínában egy népszerű színész házasságtörése
- A legnépszerűbb mobiltelefonos csevegőprogramot is elérte a cenzúra Kínában
- Szakembereket képeznek Kínában az internetes közvélemény befolyásolására
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tovább terjeszkedik a belga-magyar logisztikai raktárfejlesztő-vállalat
A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. közel 55 000 m2 alapterületű logisztikai csarnokot épít Debrecen szomszédságában, Ebesen. A WLP az első külföldi érdekeltséggel is rendelkező beruházó, amelyik előre, megrendelésállománnyal még nem rendelkező, spekulatív módon fejleszt a Hajdú-Bihar-Vármegyei székhely térségében. A kitűnő lokációjú beruházásra a debreceni repülőtér és az épülő BMW gyár közelében kerül sor.
Jön a MI Expo! Kiderül, hogyan formálja át az iparágakat az AI
Vajon lesz értéke az emberi munkának az AI-korszakban? Milyen munkaerőt tud kiváltani az AI már 2024-ben? Hogyan változtatja meg a munkaköröket a technológiai forradalom? Ilyen és efféle kérdéseket fognak körbejárni a MI Expo előadói június 11-én a Lurdy Házban. A rendezvény célja, hogy betekintést engedjen a kkv-k számára az iparágukat érintő legfontosabb változásokba.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
Újabb húszezer laptopot szállít a Delta Systems Kft. az iskoláknak
A tavaly őszi szállítás után idén újabb, csaknem 20 ezer laptopot kapnak Békés, Jász-Nagykun-Szolnok, Baranya és Somogy vármegye diákjai a Delta Systems Kft. közreműködésével mintegy 4 milliárd forint értékben. A Klebelsberg Központ nevében eljáró Digitális Kormányzati Ügynökség (DKÜ) a csaknem húszezer darab notebook beszerzésével kapcsolatos közbeszerzés nyerteseként nevezte meg a Delta Systems Kft. vezette konzorciumot, mellyel a négy vármegye tanulói számára biztosítják a digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeit.
Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban
Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.