Leginkább ismerősökkel tartunk kapcsolatot a közösségi oldalakon
Magyarországon a felnőttek leginkább az ismerőseikkel, családtagjaikkal tartják a kapcsolatot a közösségi oldalakon, az üzleti kapcsolattartás vagy a munkakeresés viszont legtöbbjük számára nem itt zajlik - derül ki a Kutatópont legfrissebb elemzéséből.
A Facebookon a 18-29 évesek háromnegyede van jelen, a felsőfokú végzettségűek 62 százaléka, a budapestiek több mint fele. A felhasználók 17 százaléka napi rendszerességgel tartja itt a kapcsolatot barátaival, 13 százaléka családjával, 10 százalékuk pedig szórakozásra használja az oldalt.
A munkakeresés nem napi és heti szintű elfoglaltság itt: a válaszadók 4 százaléka teszi csak minden nap, 12 százaléka hetente, 20 százaléka legfeljebb havonta. A regisztráltak 61 százaléka még sosem keresett munkát itt.
Üzleti kapcsolattartásra még ennél is kevesebben alkalmazzák ezeket az oldalakat: a közösségi oldalak tagjainak 63 százaléka soha nem ilyen felületen beszél üzleti partnereivel.
Az aktív tagok napi rendszerességgel leginkább arra használják a legnagyobb közösségi portált, hogy hírt adjanak magukról, cseteljenek, üzeneteket küldjenek (a tagok 35 százaléka), meglátogassák közeli ismerőseik profilját (21 százalék), illetve kedvelt oldalukat (16 százalék). Kiderült az is: az emberek a közösségi oldalakon nem foglalkoznak politikával; tízből hét válaszadó soha nem nyilvánul meg közéleti kérdésekben.
Az előfeltevéssel szemben nem olyan gyakori a hazai Facebook-felhasználók körében az, hogy valakit vagy valamit kövessenek az oldalon: a 75 százalék senkit, semmit nem követ.
Kapcsolódó cikkek
- Sikerült megfélemlítenie a közösségi oldalak használóit Kínának
- Vandalizmus miatt megtiltották a Wikipedia szerkesztését az amerikai képviselőház gépeiről
- A magyarok harmada vásárol csak a neten
- Ősszel indulhat az egységes segélyhívó rendszer
- Egyre többen kezdik már hat éves koruk előtt az internetezést Kínában
- A Facebook helyett saját aktív közösség kiépítését javasolja a cégeknek egy szakértő
- A technológiai vívmányok 4-ből 3 embert közelebb hoztak családjukhoz
- Megugrott a kínai okostelefonok eladása
- Újabb közösségi oldalakat és programokat blokkolnak Kínában
- A webáruházakban beszerezhető vérital a kínai fiatalok új őrülete
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
NMHH-kutatás: egyre többen választanak több streamingszolgáltatót
2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.