A vártnál nagyobb nyereség és bevétel az IBM-nél
A várakozásokat meghaladó nyereséggel és bevétellel zárta a július-szeptemberi időszakot az IBM, az amerikai informatikai óriáscég már sorban a 31. negyedévben növelte profitját, a kulcsfontosságú szolgáltatási ágazat teljesítménye azonban csökkent.
A társaság adózott eredménye 3,6 milliárd dollár volt, 12 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbit. A bevétel 3 százalékkal 24,3 milliárd dollárra emelkedett. Elemzők mind a profitot, mind a bevételt is alacsonyabbra becsülték.
A szoftver és a hardver ágazat bővült, a szolgáltatási üzletág bevétele azonban már az egymást követő harmadik negyedévben csökkent, július és szeptember között éves szinten 7 százalékkal 11 milliárd dollárra. Az üzletág adja az árbevétel több mint 50 százalékát, és a profit közel felét. A verseny egyre élesebb, ráadásul a válság miatt több nagy ügyfél leállította kiszervezési
(outsourcing) projektjeit.
A hosszú távú szolgáltatói szerződéseknek nagy szerepe volt abban, hogy az IBM eddig sikeresen átvészelte a válságot. A vállalatot is karcsúsították, több ezer embert bocsátottak el, a nyereség így még 2009-ben is nőtt.
Az idén részvényenként 11,40 dollár lehet a profit - közölte a társaság a hétfői New York-i tőzsdezárás után közzétett beszámolójában. Korábban részvényenkénti 11,25 dolláros nyereséget jósolt az IBM.
A további növekedést felvásárlásokkal kívánják megalapozni, 2015-ig 20 milliárd dollárt költenek cégfelvásárlásokra - közölte a társaság.
Kapcsolódó cikkek
- A vártnál jobb eredmények az IBM-nél
- Anyatejelosztó szoftvert terveztek az IBM programozóversenyén
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
- Az Apple 70 százalékkal növelte nyereségét
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Continental budapesti gyára „Megbízható Munkaadó” díjat kapott
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti telephelyét, a Continental Automotive Hungary Kft.-t díjazta a „Megbízható Munkaadó” címmel – melyet 2022-ben a teljes magyarországi Continental csoport nyert el. A rangos díjat az újonnan bevezetett szabályok értelmében a győztes az eddigi kettő helyett, immáron három évig tudhatja magáénak. Az elismeréssel azon cégeket tüntetik ki, amelyek példaértékű módon gondoskodnak dolgozóik munka-, valamint életkörülményeiről.
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.