A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
A fogyasztói véleménykutatások és a cégek nyilvános pénzügyi adatai alapján összeállított BrandZ Top 100 listán a Google mögött az IBM áll, 28 milliárd dollárral lemaradva. A harmadik az Apple, a negyedik a Microsoft. Az első nem technológiai társaság az ötödik helyen álló Coca Cola, amely 2006-ban még a listavezető volt.
A 100 vezető márka összesített értéke 2,04 ezer milliárd dollár. Ez a tavalyihoz képest 4 százalékos növekedés, ami részben azzal magyarázható, hogy most először olajipari cégeket is bevontak a felmérésbe. Hosszabb távú, 5 éves összevetésben 40 százalékos az értéknövekedés, ami felülmúlja a tőzsdék növekedését, és a Millward Brown szakértői szerint arra utal, hogy az erős márkák jól bírják a válságot.
A technológiai szektorból újonc a listán a Facebook. A több mint 400 millió aktív tagot összefogó közösségi hálózat értékét 5,5 milliárd dollárra teszik a kutatók.
A felmérés szerint gyorsan törnek előre a nagy felzárkózó gazdaságok, elsősorban az angol rövidítéssel BRIC-országoknak nevezett Brazília, Oroszország, India és Kína, valamint Mexikó. A 2006-ban összeállított első listán mindössze 2 társaság tartozott ebbe a körbe, az idein viszont már 13 cég. Ezzel párhuzamosan megfigyelhető az észak-amerikai és a nyugat-európai térség
visszaszorulása: az amerikai és kanadai vállalatok száma a tavalyi 52-ről 50-re csökkent, a nyugat-európaiaké pedig 36-ról 30-ra.
A 100 legerősebb márka közül 13 mobilszolgáltató. A legértékesebb a 8. helyen álló China Mobile, több mint 500 millió előfizetővel, 52,6 milliárd dollárt érő márkanévvel. A mobilszolgáltatók összértéke 1 százalékkal csökkent 2009-hez képest.
Ugyancsak jelentős a kiskereskedelmi láncok részaránya. Kilenc ilyen cég szerepel a listán, összesített értékük 1 százalékkal csökkent tavaly óta. Jól teljesítettek viszont azok a cégek, amelyek alkalmazkodnak a válság nyomására változó fogyasztói szokásokhoz, mint például az amerikai Walmart, amely az alacsony árakat középpontban tartó stratégiájával a felmérés ötéves eddigi története során végig meg tudta őrizni a kategóriáján belül az első helyet.
Járműipari cégből 8 szerepel a listán. Összesített értékük 15 százalékkal csökkent, aminél nagyobb visszaesést egyetlen szektorban sem regisztráltak. A Ford és a Volkswagen ugyanakkor növelni tudta értékét, a Millward Brown kutatói szerint főként a technológiai
fejlesztésekkel.
Kapcsolódó cikkek
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- A Google megvásárolta az eBook Technologies-t
- Rendkívüli fizetésemelés a Google-nál
- A vártnál jobb eredményekről számolt be a Google
- Tortával ünnepli magát a Google
- Heal Edina a Google új magyarországi vezetője
- Ballmer: a Google egy szörnyeteg
- Arat a Google, virul az online hirdetési piac
- A vártnál nagyobb a Google negyedéves adózott eredménye
- Jelentős részvénymennyiségtől válnak meg a Google-alapítók
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A munkavállalók véleménye alapján idén a Lufthansa Systems Hungária lett a hazai IT szektor legvonzóbb munkaadója
A magyar munkavállalók körében készített átfogó felmérés alapján az idei évben a Lufthansa Systems Hungária Kft-t választották hazánk legvonzóbb munkaadójának az IT kategóriában. A nagy presztízsű elismeréssel idén tizenegyedik alkalommal díjazták Magyarország legnépszerűbb munkáltatóit. A kapcsolódó felmérésből az is kiderült, hogy az IT szektor a dolgozók megítélése alapján továbbra is a legattraktívabb iparág Magyarországon.
Európai akciók a kibocsátásmentességért
Az Európai éghajlati paktum 2020-ban jött létre az Európai Bizottság kezdeményezésére. Fontos eszköze annak a célkitűzésnek, hogy 2050-re Európa kibocsátásmentessé váljon, megalakulása óta már több mint tízmillió kilogramm szén-dioxid csökkenéshez járult hozzá. A Paktum évről-évre különböző akciókat szervez, hogy felhívja a figyelmet az éghajlatváltozás hatásainak mérséklésének fontosságára. Ebben az évben többek között fotópályázatot indít a környezettudatos cselekvések bemutatására.
3 árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes
Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél.
Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő
Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi átvétellel történő rendelés az Euronicsnél. A megrendelés napjára házhoz szállítást ígérő szolgáltatás tavaly nyáron indult, idén pedig még szélesebb időablakkal lehet már rendelni Budapesten belül. Az online leadott rendeléseket pedig az áruházakban is át lehet venni akár még aznap, ez a szolgáltatás már országszerte elérhető ingyenesen. Az ilyen módon rendelt termékek toplistáján ott vannak a ventilátorok, a kávék, a mosószerek, és az állateledelek, de rendeltek már asztali grillt is így.
Elérhetővé válik az automatikus munkabérelőleg
Automatikus Munkabérelőleg Rendszer (AMBER) néven biztosít új szolgáltatást a MagNet Faktor a Kulcs-Soft-tal partnerségben. Az új megoldás segítségével a bérszámfejtő szoftvert használó cégek alkalmazottai gyorsan és egyszerűen juthatnak a már ledolgozott munkanapok után járó fizetésükhöz. A munkavállalók mellett a vállalkozásoknak is kedvező ez a lehetőség: az adminisztratív terheik csökkennek, a bérfizetés pedig rugalmassá válik.