48 százalékkal csökkent a Dell nyeresége
A január 30-ával befejeződött üzleti negyedévben a Dell 351 millió dolláros nyereséget ért el, ami részvényenkénti 18 centes osztalékot jelent, szemben az egy évvel korábbi hasonló időszak 679 millió dollárjával és 31 centjével. A mostani eredményeken némileg javít, hogy ha az egyszeri kiadásokat levonjuk az egyenlegből, akkor a cég 29 centes osztalékot fizethetett volna, ami a várt 26 cent fölött lett volna.
Tény ugyanakkor, hogy az értékesítések ettől függetlenül visszaestek, a Wall Street által jósolt 24,2 milliárd dollár helyett a vállalat csak 13,4 milliárd dolláros forgalmat bonyolított le a negyedévben, ami 16 százalékos visszaesés az egy évvel korábbi 16 milliárdhoz képest. A legnagyobb gondot az jelenti, hogy egyrészt a Dell korábbi viszonyszámai sem a legjobb évekből származnak, így minden visszaesés húsbavágó a vállat számára, másrészt sem a Dell szakértői, sem külsős elemzők nem látják a negatív folyamat végét, tehát nem pillanatnyi visszaesésről vagy a hullámvölgy aljáról beszélnek, hanem további csökkenést várnak. Ez leginkább a megváltozott vállalati IT-költekezési szokásoknak köszönhető, míg a cégek megpróbálják a szoftveres és online marketingoldalt szinten tartani, vagy egyes esetekben a rivális kiütésének reményében növelni, a hardverbeszerzések jellemzően elmaradnak, hiszen a legtöbb gép már ma is bőven képes kiszolgálni a jellemzően erőforrás-takarékos üzleti szoftvereket.
Kapcsolódó cikkek
- Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Red Hat: a 2010-es pénzügyi harmadik negyedévben 18 százalékos árbevétel-növekedés
- Kommunikációs- és mobilrészleget alakít a Dell
- 51 millió forint nyereséget ért el október végéig a Kulcs-Soft
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Magyar Telekom: kisebb eredmény és bevétel
- Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
- A Dell 3,6 milliárd dollárért megvásárolja a Perot Systems céget
- Közel negyedével visszaesett a Dell nyeresége
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.