Magyar informatikai vállalatok az amerikai piacon - avagy piacra lépés amerikai és magyar szemmel

forrás Prim Online, 2006. május 11. 13:41
2006. május 11-én az Informatikai és Hírközlési Minisztérium (IHM) és a Magyar Technológiai Központ (HTEC) "Magyar IKT vállalatok az amerikai piacon - avagy piacra lépés amerikai és magyar szemmel" címmel szakmai fórumot rendezett a magyar infokommunikációs szektor külpiaci megjelenése kérdéseiről. A konferenciát Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter és George H. Walker, az Amerikai Egyesült Államok magyarországi nagykövete nyitotta meg.
A Budapesten megrendezett konferencián a HTEC meghívására az Egyesült Államokból amerikai és magyar előadók, az állami, a gazdasági, illetve az üzleti élet kiemelkedő szakértői arról beszéltek, hogy egy magyar vállalat milyen kihívásokkal néz szembe, és hogyan tud azoknak megfelelni, ha az amerikai piacon szeretne sikereket elérni.

A konferencián elsősorban magyar IT vállalatok és szakmai szervezetek képviselői vettek részt. A rendezvény célja az volt, hogy az IHM-HTEC program keretében elősegítse a magyar IT vállalatok üzleti kapcsolatainak fejlődését, és felkészítse a cégeket az amerikai piacra való belépésre.

A 2003 végén életre hívott HTEC program egyre jelentősebb szerepet tölt be a magyar IKT vállalkozások amerikai és dél-kelet-ázsiai megjelenése elősegítésében. A 2003 végén kezdődött HTEC program fő célja, hogy feltárja az adott piacon lévő konkrét üzleti lehetőségeket, és ezeket közvetítse a magyar cégeknek, egyúttal felkészítse őket a célpiacon való sikeres megjelenésre, valamint hogy információs és fizikai bázist teremtsen azoknak a magyar cégeknek, amelyek saját jelenlétet terveznek az USA-ban, Kínában, vagy a térség más országában.

A cégek direkt támogatása 2004 elején kezdődött meg, amikor januárban az IHM kiírta azt a pályázatot, amely a kis- és középvállalkozások amerikai piacra jutását segíti. Ebben az IHM több, a pályázó cégek amerikai piacra jutásához szükséges szolgáltatás igénybevételéhez nyújt utólagos, vissza nem térítendő támogatást. A konkrét támogatásokon túl a HTEC program indirekt módon is hozzájárul az amerikai, illetve ázsiai piacra jutáshoz azzal, hogy az érdeklődő vállalatok részére segítséget kínál infrastruktúrájával, adatbázisaival, tanácsaival. Ezt a lehetőséget egyre több vállalat veszi igénybe díjmentesen.

A HTEC program keretében az elmúlt év végéig 8 cég nyert el, összesen 142 millió forint direkt támogatást. A megvalósításba bevont saját, vállalati erőforrás a 300 millió Ft-ot is elérheti. 2005-ben egy újabb, 50 millió forintos pályázatot írt ki az IHM, mely még idén is nyitva áll a hazai informatikai vállalkozások előtt. Az iparági támogatás keretében több, mint 400 millió forint értékű szolgáltatási támogatást élvezhettek a hazai IT cégek.

A program sikerének tekinthető az az újfajta támogatási rendszer is, amely a támogatottól is elvárja az aktív részvételt a program megvalósításában. Ez nem csak a finanszírozás közösségét, hanem a szakmai tevékenység közös összefogással történő fejlesztését is jelenti, mivel a támogatottaknak terveik megvalósításához az IHM mind szakmai mind anyagi támogatást nyújt, de csak saját forrásaik kiegészítéseként.

Az eltelt idő egyértelműen igazolta a HTEC sikerességét. A programban részt vevő cégek az elmúlt időszakban közel 600 millió forint értékű exportot realizáltak. Mérhetően nőtt a magyar IT szektor ismertsége a célpiacokon és több tucat cég próbálhatta ki erejét Amerikában vagy kínában "védett" körülmények között."
Kulcsszavak: IHM HTEC

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megjelent a NEXT 3D konferencia programja

Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.

2024. május 14. 16:29

Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén

Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.

2024. május 14. 14:52

A BASF a sikeres Ethernet-APL kísérletet követően az ABB-t választotta zöldmezős projektjeihez

A BASF első európai zöldmezős Ethernet Advanced Physical Layer (Ethernet-APL) projektjének részeként az ABB-t választotta az elosztott vezérlőrendszerekhez (DCS).

2024. május 14. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36