PlanRadar útmutató az építőipari vállalatok jövőbeni sikeréhez
A közelmúlt történései egyértelműen azt igazolják, hogy azok az építőipari cégek kerülhetnek ki megerősödve az ágazatot sújtó recesszióból, amelyek határozott és gyors lépéseket tesznek az innovatív megoldások és a fejlett technológiák alkalmazásának bevezetésére. Azok a vállalatok, amelyek idejében végrehajtják a kulcsfontosságú változtatásokat az építési projektek irányításában, komoly előnyre tehetnek szert versenytársaikkal szemben 2024-ben – és még sok éven át. Az építőipari szoftverét Magyarországon is forgalmazó bécsi székhelyű PlanRadar az építési projektmenedzsment jövőjével foglalkozó szakmai útmutatójában azt foglalta össze, hogy a digitalizáció hogyan támogatja az ágazat sikeres talpra állását a jövőben.
A gazdaság számos más területéhez hasonlóan a hazai építőipar is megszenvedte a világjárványt, az ellátási láncok szakadozása miatt kialakult problémákat, az energiaárak emelkedését, az alapanyagköltségek megugrását, a magas inflációt, a szakképzett munkaerő hiányát. A Központi Statisztikai Hivatal jelentése szerint 2023 szeptemberében a termelés volumene 6 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól. A mostani környezetben minden eddiginél nagyobb kihívást jelent egy építési projekt nyereségességének biztosítása. A kedvezőtlen változások feltárták a hagyományos üzleti gyakorlatok gyengeségeit, alkalmazkodásra kényszerítették a piaci szereplőket, ugyanakkor új lehetőségeket is kínálnak számukra. A PlanRadar szakmai útmutatója idézi a Global Data kutatóközpont előrejelzését, amely szerint az építési projektmenedzsment hosszabb távú kilátásai kedvezőek, a következő három évben, világszinten 2 százalékos növekedés várható, azonban rövid távon továbbra is erőteljesek a kihívások. De van megoldás.
A digitalizációban rejlő lehetőségek
A digitális technológia az elmúlt 20 évben gyakorlatilag minden iparágat megváltoztatott, jelentősen növelve a termelékenységet, a hatékonyságot. Az építőipar lemaradása azonban tetemes, még a projektmenedzsment területén is, ahol ugyan rendelkezésre állnak az új technológiák, ennek ellenére a vállalatok 42,5 százaléka nem használ semmilyen szoftvert, ragaszkodik, a hagyományos, papíralapú megoldásokhoz. A PlanRadar szakmai útmutatója szerint azonban érik a változás, egyre többen ismerik fel és használják ki a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ezek az eszközök javítják a tervezési döntéseket, ösztönzik az együttműködést, erősitik a kommunikációt, időben feltárják az ellentmondásokat és a téves feltételezéseket, automatikusan azonosítják a költségtúllépéseket vagy a tervekben szereplő hibás kalkulációkat.
„A digitális projektmenedzsment egyre inkább normává válik, ezért a jövő menedzsereinek munkamódszerei és a sikerhez szükséges készségei is megváltoznak. A digitális eszközök fontos előnye, hogy egységes, könnyen kezelhető, áttekinthető platformot biztosítanak a kommunikációhoz és a feladatkezeléshez a projekt összes tagja számára. Így a hibák valós időben azonosíthatóak, ellenőrizhető módon, gyorsan elháríthatóak, ami lehetővé teszi a feladatok határidőn és költségvetésen belüli elvégzését” – mondja Simon Szilárd, a PlanRadar magyarországi csapatának képviselője.
A digitalizáció egyre inkább nélkülözhetetlenné válik a projektekhez kapcsolódó adminisztrációban, a különböző folyamatok megfelelő dokumentálásában. A piacon elérhető szoftverek segítségével a menedzserek ma már megbízható, egyértelmű és a jogszabályoknak megfelelő jelentéseket készíthetnek másodpercek alatt, amivel naponta több munkaórát takaríthatnak meg. Az egyértelmű és jól áttekinthető dokumentáció ráadásul megkönnyíti a konfliktusok gyors rendezését, megakadályozhat egy hosszadalmas és költséges jogvitát a felek között. A PlanRadar szakmai útmutatóját a cég weboldalán, erre a linkre kattintva érik el az érdeklődők: Az építési projektmenedzsment jövője - PlanRadar.
Kapcsolódó cikkek
- Ezzel a pofonegyszerű módszerrel akár 29 százalékkal több információ jegyezhető meg
- A digitalizáció csak lassan érvényesül a könyvpiacon
- Sürgősen el kell kezdeni a jövő villamos hálózatainak kialakítását
- A jövő év a karbonlábnyom csökkentésről szól majd a vállalati technológiák területén
- Bio anyagok, virtuális valóság és 3D nyomtatás – a fogászat is a digitalizáció útján?
- Így változtatja meg a jövő munkahelyét az 5G
- Az európai uniós és NATO források 25 százalékát digitalizációra kellene fordítani
- A Konstrukt360 tapasztalatai a PlanRadar-ral
- Egyre több fotót gyártunk, de keveset teszünk el emlékbe
- Hátrányos helyzetű településeken élő gyerekek digitális oktatását segíti a Continental
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
NMHH-kutatás: egyre többen választanak több streamingszolgáltatót
2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.