„Miben segíthetek?” – kérdezi a digitális asszisztens

forrás: Prím Online, 2022. szeptember 1. 11:24

Az elmúlt esztendőkben számos bank kezdett digitális asszisztenst alkalmazni. A mesterséges intelligencia erejét hasznosítva a digitális asszisztensek időt takarítanak meg az ügyfelek számára az alapvető banki műveletek terén, akik így még egyszerűbben, gyorsabban és kényelmesebben intézhetik pénzügyeiket.

Egyre többen szoknak hozzá, hogy mindennapos online kereséseikhez, útvonaltervezéshez, feladat kiadáshoz olyan hang-vezérelt okos alkalmazásokat vegyenek igénybe otthonukban, mint az Alexa, a Siri vagy a Google Segéd. „Ahogy a hangalapú vezérlés technológiája egyre hatékonyabbá és pontosabbá válik, sokak számára úgy válik egyre egyszerűbbé, hogy banki műveleteiket telefonon keresztül, egyszerű beszédhanggal végezzék, ahelyett, hogy kézzel írnák be a szükséges információkat” – mondja a téma szakértője, Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője. Németh Balázs néhány olyan nemzetközi példát is említ, amelyeket javítják a bankolás élményét és amelyek miatt sokan szívesen kipróbálnák ezeket az új digitális segítőket.

 

Egyszerűbb keresés

Amennyiben a folyószámlánkról alapvető információra van szükségünk ‒ de nem akarjuk felhívni az ügyfélszolgálatot, vagy nem akarunk belépni az e-bankba ‒, a digitális asszisztens egyszerűen megmondja az egyenlegünket. A legtöbb digitális asszisztens ‒ mint például a Chase Bank Digitális Asszisztense ‒ megmutatja a folyószámla egyenlegét, segíti a számlák kifizetését vagy átutalások kezdeményezését, áttekintést ad a megtakarításokról és ha kérjük, megadja a bankszámla számát is. Képes abban is segíteni, hogy szükség esetén zároljuk a bankkártyánkat, és a legfontosabb banki ügyleteket elintézi a mobilapplikáción keresztül. 

 

 

Semmit a kéznek

Ha elege van a karakterek bepötyögéséből, a helytelen szavakat átíró javítóprogramokból, a digitális hangasszisztens gyorsabb és egyszerűbb utat kínál a bankszámlával kapcsolatos információk megszerzésére. Egyes digitális asszisztensek beszélnek is, ahogy például Erica, a Bank of America mobilapplikációjában működő virtuális segéd. Vagy a US Bank Smart nevű asszisztense, amellyel lehet beszélgetni, csak gombok nyomogatásával utasításokat adni, vagy éppen be is lehet pötyögni a kérést. 

 

„A digitális hangasszisztensek azoknak az ügyfeleknek jelentenek könnyebbséget, akik szívesen használnak más, hangvezérelt szolgáltatásokat is a telefonjukon, így hasonló élményben részesül egy banki digitális asszisztens esetén is” – teszi hozzá Németh Balázs.

 

Gyors tranzakciók 

Az olyan banki virtuális hangasszisztensek segítségével, mint Erica-val vagy a Smarttal, egyszerűen és gyorsan lehet pénzt utalni, legyen szó akár családtagokról, barátokról vagy például szolgáltatókról. A Smartnak például hangutasításba lehet adni, hogy végezzen el egy átutalást. Elegendő annyit mondani, hogy „Helyezz át pénzt a megtakarítási számláról a folyószámlára!”; vagy „Küldj Gézának ötezer forintot!”; „Jegyezz elő harminc ezer forint határidős átutalást az autó törlesztésére!”. 

 

A jövő bankja

A pénzintézetek világszerte hatalmas összegeket fordítanak a digitális technológiák fejlesztésébe. A digitális bankolás ma már természetes. Ahogy a digitális ügyfélszolgálati technológia fejlődik és egyre inkább elterjed a Sirihez, az Alexához és a Google Segédhez hasonló hangvezérelt applikációk használata, a banki ügyfelek úgy fognak egyre inkább a virtuális asszisztens által nyújtott szolgáltatásokra támaszkodni. 

 

„A K&H Csoport a digitális technológiák innovatív alkalmazása révén igyekszik segíteni ügyfeleit, hogy még sikeresebbek legyenek pénzügyeik terén” – mondja Németh Balázs, aki kiemeli: „a jövőben egyre okosabb digitális eszközöket alkalmaznak majd a bankok, amelyek egyre inkább személyre szabott információkat, később pénzügyi tanácsokat is nyújtanak majd az ügyfeleknek”.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.

2024. május 2. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14