A Codecool programozóiskola ügyfélszolgálata is a Talk-a-Bot rendszerét használja

forrás: Prím Online, 2022. július 20. 11:23

Március óta közel 1000 érdeklődő tette próbára Coolbotot, a Codecool Programozóiskola chatbotját. A magyar Talk-A-Bot által fejlesztett chatbot hamarosan a Codecool osztrák és román iskoláinál is tehermentesíti a helyi ügyfélszolgálatot, ami az elmúlt időben tapasztalt érdeklődési hullám miatt kifejezetten előnyös mind a cégnek, mind a tanfolyam iránt érdeklődőknek.

Jelenleg is több száz ember végzi tanulmányait online, vagy oktatótermi képzés keretében a Codecoolnál. Egy-egy erősebb hónapban a beiratkozók száma eléri a százat is. Ez azzal jár együtt, hogy naponta akár több tucatnyian is érdeklődnek a képzés részletei iránt, e-mailen, telefonon, a közösségi média oldalakon keresztül vagy akár személyesen is, például a külön erre a célra szervezett toborzási rendezvényeken, nyílt napokon.

 

Noha a Codecool honlapján minden képzésről a legfrissebb információ elérhető – és igyekeznek a legrészletesebben, személyes példákkal, kifejezetten ügyfélszempontú megközelítéssel összegezni a tudnivalókat – így is rengeteg plusz kérdése merül fel az érdeklődőknek. 

 

 

„Egy karrierváltás elhatározása olyan elköteleződés, ahol érthető, hogy teljeskörű tájékoztatást várnak el a jelentkezők. Van, akit csak az emberi hang győz meg, más meg ódzkodik attól, hogy felhívjon minket, és inkább írásban szeretne látni minden peremfeltételt, és ha lehet, akkor rögtön, a kérdés felmerülése pillanatában” – mondja Boda József, a Codecool társalapító-ügyvezetője.

 

Ez azonban jelentős erőforrást köt le a szervezetnél, ezért határozta el a Codecool, hogy a diáktoborzást és tájékoztatást végző ügyfélszolgálat munkáját online chatbot beállításával tehermentesíti. A magyar Talk-A-Bot éppen ilyen rendszerek kialakítására és üzemeltetésére jött létre, mentalitásában is hasonlít az egykor hasonló startupként induló Codecoolhoz, így konstruktív légkörben, gyorsan zajlott a fejlesztés.

 

 

„A Coolbot nem csak azért fontos számunkra, mert csapatunkban számos, a Codecoolnál végzett munkatárs dolgozik, hanem mert saját fejlesztésű mesterséges intelligencia rendszerünket építettük a chatbotba, ami jelentősen növeli az eszköz hatékonyságát. Emellett a Codecool kiváló példa arra, hogy a chatbottechnológia mára nem csupán a nagyvállalatok számára jelent hatékony eszközt, hanem egy kkv által is gazdaságosan üzemeltethető” – mondta Deliága Ákos, a Talk-A-Bot alapító-ügyvezető igazgatója. 

 

A Coolbotnak elnevezett chatmodul 15 témában és 50 altémában kínál naprakész információt a Codecool képzéseivel kapcsolatban, bekezdésekre tagoltan. A kívánt információhoz eljuthat az érdeklődő menüpontok és feleletválasztások útján is, de bátran megpróbálkozhat egyszerűbb kérdések közvetlen feltevésével is. Ilyenkor a rendszer kulcsszavak, vagy akár kész mondatok felismerése révén kínálja fel a legmegfelelőbb választ. Akár olyan kérdésekkel is lehet hozzá fordulni, hogy „Mennyit lehet ezzel keresni?”, vagy „Ki alkalmas programozónak?”

 

Persze egy társalkodónőt még nem helyettesít egy ilyen chatbot, de a Talk-A-Bot fejlesztői számos olyan kérdésre is frappáns válaszokkal készítették fel Coolbotot, amit a lelkes látogatók többnyire fel szoktak tenni. Érdemes tehát tenni egy próbát, megkérdezni tőle, hogy fiú-e vagy lány, mennyire tartja saját képességeit, illetve mi várható időjárás terén.

 

 

Természetesen a Coolbot igazi haszna nem a látogatók szórakoztatása, hanem naprakész, pontos, kielégítő mértékű információ nyújtása napszaktól és kampányidőszaktól függetlenül. „Az első néhány hónap után az ügyfélszolgálati funkciókat ellátó toborzási munkatársak átlagosan 15%-kal csökkenő terhelést tapasztaltak a Codecool egyéb információs csatornáin, miközben már 800 beszélgetés zajlott le a fáradhatatlan Coolbottal” – meséli Csepely Krisztina, a Codecool diáktoborzási és ügyfélszolgálati vezetője. “Az így felszabaduló munkaórákat a Codecool emberei a tanulmányaikat frissen megkezdők on-boardingjára, valamint az elméleti oktatás után a valódi vállalati fejlesztői környezetbe csöppenők támogatására fordíthatják.”

 

A Coolbot kialakításának sikerét az is igazolja, hogy az elmúlt hónapokban semmilyen nagy változtatást nem kellett eszközölni a működési mechanizmusban és a válaszokat kezelő algoritmusban. A szakmai szlengben „bottanítóknak” becézett fejlesztők tehát jó munkát végeztek, csupán a frissentartás, és néhány gyakoribb kérdés finomhangolása merült fel ügyféloldalról.

 

A Coolbot jelenlegi tudásával a jelentkezési felületig, az egyes kurzusok teljeskörű megismeréséig képes elnavigálni az érdeklődőt, és szükség esetén email útján köti össze élő emberrel. A Codecool tervei között szerepel, hogy ennél komolyabb, a tanulmányi szerződés megkötéséig terjedő feladatokat is Coolbotra bízzanak: például a belépő szintű angol nyelvi teszt, a logikai előszűrés, és a személyi azonosítás beiktatásával akár más felvételi procedúrák is integrálhatóak. Ezt megelőzően egyelőre a román és osztrák nyelvi mutációkat és a helyi képzési információk felvitelét tervezik. Az oktatás, a mentorálás és a munkaerőpiacon való sikeres elhelyezkedésben való támogatás azonban továbbra is a Codecool készséges munkatársainak feladata marad.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség

A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet. 

2024. május 17. 09:54

Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja

A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.

2024. május 16. 19:47

Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja

Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.

2024. május 16. 14:43

Így működnek majd a távfelügyelt boltok

A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.

2024. május 16. 13:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38