Már nem félünk a mesterséges intelligenciától

forrás: Prím Online, 2022. június 17. 18:27

A mesterséges intelligencia (MI) az életünk szinte minden területére belépett: ott van velünk az utakon a navigációban, ha az interneten keresünk vagy vásárolunk valamit, és akkor is, ha ügyet intézünk. Az Avaya felmérése azt mutatja, hogy ötből négy ember észreveszi a mindennapokban az MI alkalmazását, de a férfiak körében még ennél is magasabb az arány.

A mesterséges intelligencia (MI) az internet „esze”. Az egyszerű szoftverektől az különbözteti meg, hogy az emberhez hasonlóan folyamatosan tanul, értelmezi az információkat, mégpedig hatalmas adatmennyiséget tud pillanatok alatt feldolgozni. Ennek köszönhető, hogy a közösségi platformok, a keresőprogramok és az útvonaltervezők is használják, hogy minden pillanatban a számunkra leginkább megfelelő találatokat és tartalmakat mutathassák. „A mesterséges intelligencia jóformán megkerülhetetlen. Csak akkor nem találkozik vele valaki, ha nem használ okostelefont, számítógépet, navigációs rendszert és telefonon sem intéz ügyeket – ez pedig ma már szinte elképzelhetetlen” – magyarázta Gombár György, az Avaya Magyarország ügyvezetője. 

 

 

Jól mutatja ezt, hogy az Avaya kutatása alapján az emberek 80 százaléka észleli a mindennapi életben a mesterséges intelligencia alkalmazását. A férfiak egyértelműen jobban észreveszik a modern technológia térnyerését, nekik ugyanis 87 százalékuk fedezi fel a hétköznapok során az MI-t, míg a nőknél 73% ez az arány. Legtöbben a hangalapú keresés használatakor tudják, hogy jelen van (65%), de már az ügyfélszolgálatok esetében is az emberek közel fele, a fordítóprogramoknál pedig több, mint harmaduk van tisztában a mesterséges intelligencia jelenlétével. 

 

 

Miért jó nekünk a mesterséges intelligencia? 

A felmérésből az is kiderült, hogy tízből hat amerikai szerint a mesterséges intelligencia pozitív hatással van a társadalomra, ezen belül is 15 százalék nagyon optimista a technológiát illetően. „A technológia egyre pozitívabb megítélése annak köszönhető, hogy rendkívül gyorsan és költséghatékonyan tud megoldani komplex feladatokat is. Ez persze nem azt jelenti, hogy helyettesíteni lehetne a személyes kapcsolatokat vagy a döntéshozást igénylő tevékenységeknél az emberi közreműködést. Ám az olyan, valós idejű adatelemzést igénylő tevékenységeknél, mint például a számítógépes játékok vagy az ismétlődő tevékenységek automatizálása, rendkívül jól alkalmazható” – mondta el Gombár György. 

 

 

A felmérés szerint legnagyobb arányban (54%) azt várják az MI-től, hogy a jövőben a segítségével előre fogjuk látni a baleseteket és a pénzügyi problémákat (49%), de az ügyintézés egyszerűsödésére is közel ennyien, a válaszadók 42 százaléka számít. Ez utóbbi esetében azonban már nem a jövőről beszélünk. Az MI-n alapuló ügyfélszolgálatok ugyanis már most is rendelkezésre állnak: az Avaya Virtual Agent használatával például foglalhatunk úgy időpontot a fogorvosnál, megrendelhetünk egy terméket vagy elintézhetjük ügyeinket, hogy kizárólag mesterséges intelligenciával kommunikálunk.   

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.

2024. május 2. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14