Nyitási marketing terv vállalkozásoknak
Egy hónap után szerdán kinyithattak az üzletek végre. Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő öt pontban foglalta össze a legfontosabb marketing feladatokat, amit egy kkv elvégezhet a sikeres nyitás érdekében.
1. Kommunikáld a nyitást!
Tájékoztass mindenkit, akit csak lehet, vevőket, alvállalkozókat, partnereket az újranyitásról. Készíts posztokat minden közösségi média felületen, ahol jelen van a céged, küldj emailt, sms-t, a legjobb vevőket hívd fel telefonon. Ne felejtsd el frissíteni a nyitvatartási időt a Facebook és a Google felületein. Ez a minimum.
2. Ismételd, hogy meghallják!
Egy reklám nem reklám! Egy Facebook poszt nem elég. Egy email nem elég. Ha a vállalkozás most újra kinyithat, a következő két-három hétben kommunikálj erről rendszeresen. Sok vevő, ügyfél, követő, csak a sokadik üzenetre fog reagálni, különösen most, amikor mindenki a vevők figyelméért verseng.
3. Szerezz több figyelmet hirdetéssel!
A vevők figyelme drága kincs, mert egyre kevesebb van belőle, különösen most. Márpedig a több figyelem eredménye több vevő. Éppen ezért, költs legalább egy keveset hirdetésekre az extra figyelemért! Ha főként közösségi oldalakon vannak a követőid, emeld ki, hirdesd meg a nyitásról szóló posztjaidat, hogy minél többen láthassák.
4. Fontos a nyitás, de az egészség még fontosabb
Kommunikáld hogyan tudod kiszolgálni a vevőidet úgy, hogy közben betartod az egészségügyi előírásokat. Mondd el mit teszel a biztonságért. Bár magától értetődőnek tűnhet, mondd el, a maszkviselés, fertőtlenítés, szellőztetés szabályait és minden más intézkedést, és természetesen tartsd, tartasd is be őket. Gondolj a felmerülő kérdésekre és válaszold meg őket, például, hogy hányan lehetnek egyszerre az üzletben az új szabályok szerint.
5. Árakció nem ajánlott
Nem csak a vállalkozások várták ám tűkön ülve az nyitást, hanem a vevők is, akik alig várják, hogy vásároljanak, hogy elmehessenek a fodrászhoz, és így tovább. Ezért most nem kell még árakciózni, így is fognak jönni a vásárlók, különösen, ha megfogadod az első három pontot. Az árakción így megtakarított profit valamicskét talán segíthet enyhíteni a lezárás miatti kiesést. Elég lesz árakciózni akkor, ha elkezd csökkenni a kereslet.
Persze az is előfordulhat, hogy árat kell emelni, például a megemelkedett a költségek miatt. Az áremelés mindig kemény dió. Olyan, mint egy libikóka, aminek az egyik végén a profitabilitás, a másik végén a márka közkedveltsége ül. A legfeljebb 10-15 százalékos, megindokolt áremelés általában nem befolyásolja negatívan a márka megítélését. Ám nagyon fontos, hogy őszintén és előre kell beszélni az áremelésről.
Erre készülj
A járvány egyik tanulsága, hogy minden vállalkozás számára nélkülözhetetlen egy erős digitális marketing láb. A Marketing Commando 2020. májusában készített kutatása rávilágított, hogy az erős digitális lábbal rendelkező cégek lényegesen kevésbé sínylették meg a koronavírus-járvány okozta krízist. Ha a vállalkozás eddig nem használt online marketing eszközöket, akkor a következő időszak egyik legfontosabb feladata lesz ezt bepótolni – tanácsolja Wolf Gábor.
Kapcsolódó cikkek
- Új szintre léphet a hazai digitális marketingtudás
- Költekezési láz jöhet az újranyitással
- Evangélistákkal népszerűsíti a marketinget a Magyar Marketing Szövetség
- 5 trend, amiért ránk köszönthet a marketingromantika kora
- Az „általános Facebook adó”, a kkv-k új áfája
- A marketing motorizálja a gazdaságot
- Történelmet írt a Marketing Summit
- Alkalmazottból exkluzív lakástextil-tervező, majd az Év Marketingese
- Átfogó digitális képzéseket indít a Magyar Marketing Szövetség
- A marketing kiemelt feladata ma az, hogy motorizálja a gazdaságot
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.