HRBEST díjat nyert a DigiGirlz AI Challenge
Kategóriagyőztes lett az ország legjobb HR-megoldásait felvonultató HR Fest-en a Microsoft DigiGirlz AI Challenge. A kezdeményezés, amelynek fő célja, hogy minél több lány előtt megnyissa a természettudományos oktatás és az informatikai szakmák felé vezető utakat, a Future Generation kategóriában érdemelte ki a fődíjat, vagyis a HRBEST-et. „Jövőkép által vezérelt befektetés a következő generációba, méghozzá nem egyedül, hanem egy szakmai partner segítségével” – a zsűri leginkább ezek miatt ítélte oda a díjat.
Az ország egyik legrangosabb HR-versenyén a Future Generation kategória fődíját nyerte meg a Microsoft a DigiGirlz AI Challenge programjával. Az elismeréssel azon cégek erőfeszítéseit díjazzák, amelyek felismerték: rajtuk is múlik, hogy a jövő generációja hogyan boldogul a munkaerőpiacon. A zsűri a DigiGirlz AI Challenge esetében külön értékelte, hogy a Microsoft és a Digitális Tudásért Alapítvány (a Logiscool alapítványa) kezdeményezése már az általános iskolában megszólítja a lányokat, olyan hivatások felé irányítva az érdeklődésüket, amelyek iránt folyamatosan nő az igény a hazai gazdaságban is.
A DigiGirlz AI Challenge kihívás célja, hogy időben, a pályaorientáció előtti életkorban megismertesse a mesterséges intelligencia felhasználási területeit és megkedveltesse tizenéves lányokkal az informatikát. Ehhez nem csupán az érdeklődést kell felkelteni: de olyan társadalmi előítéletek leküzdésére is szükség van, amelyek ma még széles körben akadályozzák a nőket az IT-szektorban történő érvényesülésben. A DigiGirlz egyik legfontosabb eredménye, hogy lehetőséget ad az érdekességek felfedezésére, az egyéni kreativitás megtapasztalására, és a személyesen átélt sikerek révén hozzájárul, hogy a jövőben sokkal több lány lásson vonzó perspektívát az informatikában.
Maga a DigiGirlz AI Challenge a kreativitás játékos versenye a két korcsoportban induló lányok számára. A tavalyi, májusban zárult kihívásba több mint kétszáz lány kapcsolódott be, és olyan győztes projektek születtek, mint a legóból épített, zenére öntanuló módon táncot lejtő okos robot, vagy a 3D nyomtatóval előállítható, programozható robotfigura.
Az idei megméretés októbertől a jövő év májusáig tart; a tematikus kvízek során túljutó versenyzőknek egy innovatív projektet kell elkészíteniük 2021 áprilisáig arról, hogy a mesterséges intelligencia miként tudja segíteni a gyermekek életét, a legjobbakat pedig egy tematikus online Microsoft-élménynap és nyeremények sora várja. A Digitális Tudásért Alapítvánnyal (a Logiscool alapítványa) partnerségben megvalósuló kihíváshoz ezen a linken keresztül lehet csatlakozni a kvízek kitöltésével. Ez a küzdelem valóban nem csak a győzelemről szól: a DigiGirlz AI Challenge versenyben – ahogyan azt a HRBEST díj is megmutatta – mindenki nyer, aki elindul, a legnagyobb nyereséget ugyanis az életre szóló élmény, a tapasztalat, és a megszerzett tudás jelenti.
Kapcsolódó cikkek
- Lányok ötleteit várja a Microsoft az MI felhasználására
- Elindult az Imagine Cup Junior AI for Good jövő évi versenye
- A Microsoft, a LinkedIn és a GitHub közös digitális továbbképzéséhez már több mint 10 millióan csatlakoztak világszerte
- Civil Tech Hub: Távmunka hatékonyan? Nem lehetetlen!
- A hibrid oktatásé a jövő
- A Microsoft előrejelzi a járványokat és még az ingázás virtuális élményét is megadja
- Technológiai startupok, versenyre fel!
- Digitális képességekkel a munkanélküliség ellen
- A virtuális tárgyalóban is fontos a személyesség
- 25 millió embert képez át informatikussá a Microsoft
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói
Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM* vagy IKT** szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.
Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás
Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.
A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek
Tekintettel a kiberfenyegetések növekvő gyakoriságára és összetettségére, az EU 2016 óta hatályos NIS-irányelve ma már nem felel meg mindezeknek. Az új iteráció, amely 2024. október 18-án lép életbe, lehetőséget kínál a kiberbiztonsági erőfeszítések fokozására. A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója olyan termékeket kínál, amelyek megfelelnek az NIS2 irányelv követelményeinek, és hatékony védelmet nyújtanak a fejlett támadásokkal szemben.
Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.