Ernyőmegállapodás segíti a hazai startupok globális terjeszkedését
A hazai startupok nemzetközi piacra lépését segítő megállapodást írt alá egymással a KKM háttérintézményeként működő Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA), a Hello Tomorrow, a Hiventures, az MVM- Smart Future Lab, a Startup Campus, a Tungsram és a Valor Hungariae. A december 18-án, a Budapesti Corvinus Egyetemen a HEPA és a Startup Campus közös évzáró gáláján létrejött együttműködéssel a felek az induló innovatív vállalkozásokat képzésekkel, üzleti túrákkal és piacra lépési programokkal készítik fel a globális terjeszkedésre.
A HEPA és a Startup Campus közös nemzetközi piacra lépési programjának, a Startup Campus Hungary powered by HEPA pilot időszakát lezáró gálán, Magyarországon szolgáló külföldi és hazai szakdiplomaták, a hazai startup ökoszisztéma állami és piaci szereplői előtt jelentették be a sikeres együttműködés kibővítését.
A szeptemberben indult program itthon edukációs képzéseket biztosít a külpiacra lépés iránt érdeklődő startupok számára, külföldön pedig komplex piacra lépési szolgáltatásokat nyújt külterjeszkedésre érett, növekedési fázisban levő cégeknek a Startup Campus berlini és londoni irodáján keresztül folyamatosan, illetve a külkapcsolatok révén eseti jelleggel is az innovációs export szempontjából legjelentősebb országokban.
“A program keretében ősszel több mint 50 vállalkozást segítettünk oktatási-képzési programokkal. A világ olyan jelentős innovációs csomópontjaiban nyílt lehetőségük megméretni magukat a cégeknek, mint London, Berlin, Dél-Kelet Ázsia vagy Izrael, emellett az innovációs hubok közötti kötelékeket is erősíteni tudtuk Kínában, Dél-Koreában és a V4-országokban, valamint olyan, itthon kevéssé felfedezett piacokkal is sikerült megalapozni a kétoldalú kapcsolatokat, mint például Görögország.” – foglalta össze Kovács Zsolt, a Startup Campus ügyvezető igazgatója.
“Az innováció exportja kiemelt feladatunk, ehhez pedig elengedhetetlen a hazai kkv-k célzott fejlesztése, és a különböző külpiaci elvárásokra való felkészítése. Ezt a folyamatot a magyar startup ökoszisztéma szereplőinek mind szélesebb összefogásával sokkal hatékonyabbá tehetjük. Arra törekszünk, hogy a többoldalú együttműködések keretében minden arra érett céget segíteni tudjunk és megtaláljunk minden potenciális globális exportőrt” – fejtette ki Hendrich Balázs, a HEPA vezérigazgatója.
A HEPA, a Hello Tomorrow, a Hiventures, az MVM- Smart Future Lab, a Startup Campus, a Tungsram és a Valor Hungariae között létrejött hétoldalú megállapodással a jövőben a Startup Campus Hungary powered by HEPA programban illetve bilaterális együttműködések keretében ösztönzik a magyar találmányok, innovatív vállalkozások és startupok nemzetközi piacra lépését. A konzorcium tagjai meglévő szakértelmükkel, eszközeikkel és kapcsolati rendszerükkel segítik a magyar cégeket és egymás programjait. Továbbá a megállapodás értelmében szakmai workshopokkal (b2b tréningek, pitch felkészítés, stb.), célpiaci képzésekkel, nemzetközi programokba való becsatornázással, üzleti és tanulmányutakkal valamint 4 hónapos soft landing programokkal támogatják a legpiacképesebb innovatív vállalkozásokat.
Kapcsolódó cikkek
- Vállalkozási ötletek kerestetnek
- Chatbotban száguldó cégadatok magyar fiatalok jóvoltából
- Hat magyar cég is bemutatkozott a világ egyik legnagyobb fintech eseményén
- 7 egyetemi ötlet kapott 15 millió forintos befektetést a Hiventures-től
- Hello Tomorrow: Négy magyar vállalkozás a világ legígéretesebb deep tech startupjai között
- Athéni csúcstalálkozóval éledtek fel a magyar-görög startup kapcsolatok
- Magyar kezdeményezés vitte Európa legjobb női startupjait ismét Londonba!
- Magyarok pörgetik fel az eurázsiai startup ökoszisztémákat
- Sikeresen mutatkoztak be a magyar startupok az ázsiai fintech csúcstalálkozón
- Stratégiai együttműködési megállapodás a Magyar Innovációs Szövetség és a Tungsram között
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.