Médiatanács-bírságok helytelen korhatár-besorolás miatt
Egy angol romantikus komédia és egy magyar filmsorozat-epizód helytelen korhatár-besorolása miatt szabott ki bírságokat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. Az egyedül induló Magyar Katolikus Rádió Alapítvány lett a nyertese négy vidéki rádiós frekvencia pályázatának, és a testület öt évvel megújította a tiszafüredi és abádszalóki Rádió 1 szolgáltatójának jogosultságát.
Bírságok helytelen korhatár-besorolások miatt
A testület összesen 4,87 millió forint bírságot szabott ki a TV2 szolgáltatójára egy állampolgári bejelentés alapján lefolytatott eljárásban, amiért az júliusban a Bridget Jones babát vár című filmet eggyel alacsonyabb – 12-es – korhatár-kategóriába sorolta, és azt egy, előzeteseit pedig több alkalommal nem az előírt időben mutatta be. A testület egy bírósági felülvizsgálat után lefolytatott új eljárásában az RTL Klub szolgáltatójára 1,42 millió forintos bírságot rótt ki egy 2015. szeptemberi Éjjel-nappal Budapest-epizód és előzeteseinek szintén rossz korhatár-besorolásai miatt. A Médiatanács a bírósági ítéletnek megfelelően, a bírság összegének meghatározásakor előzményként figyelembe vehető korábbi jogsértések körét szűkítve állapította meg a bírság mértékét. A műsorok és előzeteseik a TV2 és az RTL Klub esetében is kizárólag 16-os karikával, este 21 és hajnali 5 órakor kerülhettek volna adásba, mivel a bennük megjelenő, szexualitásra utaló elemek kedvezőtlenül befolyásolhatják az érintett korosztály személyiségfejlődését.
A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Rádiós pályázatokkal kapcsolatos döntések
A testület döntése szerint az Eger 91,8 MHz és a Miskolc 95,1 MHz körzeti, valamint a Hatvan 94,0 MHz és az Encs 95,4 MHz helyi frekvenciák közösségi használatára kiírt pályázati eljárások nyertese az egyedüli pályázó Magyar Katolikus Rádió Alapítvány, amely Szent István Rádió – Gyöngyös, Szent István Rádió – Miskolc, valamint Szent István Rádió – Sátoraljaújhely neveken sugározza majd adásait.
Elfogadta a tanács a jelenleg használaton kívüli Körmend 99,8 MHz-es helyi rádiós frekvencia pályázati felhívásának tervezetét kereskedelmi jellegű hasznosításra, a dokumentum a Médiatanács honlapján csütörtökön jelent meg.
A szolgáltató kérelmére a grémium további öt évvel – 2025. február 12-ig – megújította a Tiszafüred 88,7 MHz és Abádszalók 89,2 MHz helyi vételkörzetben, kereskedelmi jelleggel működő 88.7 MHz, 89.2 MHz Rádió 1 szolgáltatójának idén lejáró, hét évre szóló rádiós jogosultságát.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét bírságolt a Médiatanács
- Médiatanács: véleményezhetők két városi rádiós frekvencia pályázati felhívásának tervezetei
- NMHH Médiatanács: Ismét szólhat a Rádió 1 Dunaföldváron, Baján, Szekszárdon és Pakson
- NMHH Médiatanács: több mint 46 millió forint tizennégy közösségi médiaszolgáltatónak műszaki fejlesztésre
- Tovább szólhat a Rádió 88 és a Trió Rádió
- Médiatanács: négy közösségi tévé, illetve rádió nyert el rezsiköltség-támogatást
- Médiatanács: helytelen korhatár-besorolású volt a Bezár a bazár! egyik adása
- NMHH: indul az eljárás – augusztus 8-án lehet jelentkezni az 5G-s frekvenciákért
- Tízezer eurós bírság az RTL II-nek a Való Világ pornográf tartalma miatt
- Az Antenna Hungária marad az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró hálózatok üzemeltetője
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.