A vloggerek és a fogyasztók felelősségéről tartott kerekasztalt a Vodafone
Április 9. és 13. között rendezte meg az IVSZ országosan a Digitális Témahetet, amelynek utolsó napjára a Vodafone Magyarország Alapítvány egy diákok és szakértők részvételével zajló kerekasztal beszélgetést szervezett.
A beszélgetés résztvevői olyan izgalmas és aktuális témákról beszélgettek, mint a diákok médiafogyasztási szokásai, a digitális eszközök megjelenése a hétköznapokban és az iskolapadban, illetve, hogy ezen eszközök miként fejleszthetik a gyerekek digitális kompetenciáit.
Felelős digitális vállalatként a Vodafone Magyarország mindig is nagyon fontosnak tartotta, hogy tegyen a digitális szakadék felszámolásáért, a társadalmi különbségekből adódó hozzáférési nehézségek leküzdéséért. Többek között ezen törekvés hívta életre három évvel ezelőtt a Vodafone Magyarország Alapítvány által működtetetett Digitális Iskola Programot, amelynek keretében a Vodafone hátrányos helyzetű iskolákat támogat tabletekkel, ingyenes adatcsomaggal, valamint külön hangsúlyt helyeznek a tanárok és diákok digitális tudással való felruházására is.
A vállalat idén is örömmel csatlakozott a Digitális Témahéthez, melynek fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és köznevelésben való elterjesztése volt. Országosan több programmal volt jelen a Vodafone Magyarország a Hét programjában: Pécsen robotokat készítettek a gyerekek háztartási papír- és műanyag hulladékokból, melyeket tabletek segítségével programoztak és így vezéreltek, mozgattak, Szegeden egy Vodafone Digitális Iskola Programban részt vevő intézmény tanulói ellátogathattak a szegedi ELI-Aps Lézeres Kutatóintézetbe, Budapesten pedig, a Vodafone székházban egy csapat hetedikes részt vehetett a Vodafone Digitális Iskola Program VloggerSulijában.
A Digitális Témahét utolsó napjára a Vodafone Magyarország Alapítvány egy kerekasztal beszélgetést szervezett a székházába. A beszélgetésen a Digitális Témahét keretén belül jelentkezett iskola felsős diákjai mellett a Vloggersuli szakmai irányítója, Tábori Ádám, Székely Martin (@martinvlogol), Dr. Almási Kitti klinikai szakpszichológus és Mártha Imre Edgár, a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának elnöke osztották meg gondolataikat, tapasztalataikat. A beszélgetést Bombera Krisztina, a Digitális Iskola Program nagykövete moderálta.
A beszélgetésen a diákok digitális fejlődését leginkább befolyásoló témákat vitatták meg a résztvevők, így többek között szó volt a diákok médiafogyasztási szokásainak átalakulásáról, a digitális eszközök a hétköznapokban és iskolapadban való megjelenéséről, illetve arról, hogy ezen eszközök miként fejleszthetik a gyerekek digitális kompetenciáit.
Az elhangzottakból az derült ki, hogy a résztvevők egyöntetű véleménye alapján szükség van a kütyük, vagy okoseszközök használatára, de mint minden függőséget okozó dolognál, itt is nagyon fontos a mértéktartás. „Az online és offline tér közti legjelentősebb különbség, hogy az online térben sokkal nagyobb a figyelem és azonnali a visszacsatolás. Ez pedig, hogy az azonnali visszacsatoláshoz szokunk hozzá, türelmetlenné tehet. A tömeges visszajelzések pedig egy idő után addiktívvá tesznek – nagy veszélye ennek, hogy másnak mutatja magát az ember, annak érdekében, hogy népszerűbbé váljon, de ez a figyelem nem a valós énjének szól, hanem a virtuális énjének, így fals a visszacsatolás” – fogalmazta meg a veszélyeket Dr. Almási Kitti klinikai szakpszichológus. „Ezért aztán kiemelten fontos, hogy hitelesek legyünk az online térben is és magunkat adjuk, továbbá értéket teremtsünk” – tette hozzá.
Az eseményen ott volt Mártha Imre Edgár is, a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának elnöke. „Van felelőssége a telekommunikációs cégeknek is a digitális világgal kapcsolatos edukációban. Többek közt a VloggerSuli is edukációs céllal jött létre a Digitális Iskola Program részeként. Önmagában az eszközök kezelésének ismerete nem jelent előnyt a munkaerőpiacon, fontos, hogy folyamatosan fejlesszék készségeiket a digitális bennszülöttként ismert legfiatalabb generáció tagjai is. A VloggerSulit is így alakítottuk ki, hogy a lehető legtöbb készséget fejlesszük segítségével” – mondta el a kerekasztal beszélgetésen a szakember. „A jövő szempontjából kritikusnak és fontosnak tartom a trash és a valós, tudományos tartalmak közti különbségtételt” – tette hozzá.
Székely Martin vlogger és Tábori Ádám, a VloggerSuli szakmai irányítója egyaránt egyetértettek abban, hogy a vloggereknek tartalomgyártóként óriási felelőssége van. Martin – aki egyébként valójában is pedagógusként dolgozik – szerint egyenesen a tanárokéval vetekszik a felelősségük. „Egyre kevesebb az érték a média által közvetített tartalmakban, de pont ez a minőségromlás adja meg a lehetőséget a vloggerek számára, hogy kitűnjenek a tömegből azzal, ha értéket teremtenek” – vallja Székely Martin. „Természetesen a vloggerek felelőssége mellett meg kell említeni a tartalomfogyasztók felelősségét is, hiszen a Youtube olyan, mint egy könyvtár. A választék óriási, de a fogyasztón áll, hogy mit vesz magához” – tette hozzá Tábori Ádám, a VloggerSuli szakmai vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Elsőként Magyarországon - korlátlan nemzetközi hívások EU-s számokra a Vodafone-nál
- Javában zajlik a III. Digitális Témahét
- KKV-kat segít a Vodafone
- Óriási az érdeklődés az idei Digitális Témahét iránt
- IoT megoldásokkal mutat zöld utat a Vodafone
- Digitális gumiabroncs-ellenőrzés
- Karrier tanácsadó programot indít a Vodafone
- Indul a Vodafone és a Logiscool Nagy Digitális Kalandja!
- Vodafone: jön a feltöltőkártyás adategyeztetés!
- Mérföldkőhöz érkezett a Vodafone Digitális Iskola Programja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.
Nagy hatótáv, nagy lehetőségek
A GreenGo, Budapest máig egyetlen teljesen elektromos autómegosztója olyan, nagy hatótávú autókkal bővítette flottáját, amik még egy lépéssel közelebb visznek ahhoz, hogy búcsút mondhassunk a saját autónak.