A Fujitsu fejleszti európai AI-kiválóságközpontját

forrás: Prím Online, 2018. április 4. 08:37

Európai AI-kutatási tevékenysége fejlesztése jegyében a Fujitsu bővíti a Párizs közelében, Saclayban működő AI-kiválóságközpontját*, további kutatókat vesz fel, és részt vesz az EU rangos AI-projektjében. A társaság Franciaország elnöke, Emmanuel Macron védnökségével, a párizsi Collège de France-on, „A mestersége intelligencia az emberiség szolgálatában” (AI for Humanity) címmel március végén megrendezett konferencián osztotta meg a nyilvánossággal terveit.

A kezdeményezések célja az AI-technológiák terjedésének gyorsítása azáltal, hogy sokféle továbbfejlesztett szolgáltatást (pl. pontosabb diagnosztikai módszereket az egészségügyben és biztonságosabb online bankszolgáltatásokat) tesznek elérhetővé a fogyasztók és a vállalkozások számára Európa egész területén. 

 

Az EU Horizon 2020 kutatási projekt

A Fujitsu csatlakozott a banki hálózatok biztonságának megerősítésére indított EU Horizon 2020 AI-kutatási projekthez. A projekt prediktív jellegű, integrált szemléletet kíván megvalósítani a pénzügyi szektorban használt kritikus infrastruktúrák fizikai és internetes biztonsága terén. Az új szemlélet szerint működő rendszerek adatvezérelt AI-alapú mechanizmusokkal azonosítják és jelzik előre a biztonsági incidenseket, lehetővé téve ezzel a pénzintézetek számára a komplexebb támadások kezelését és az előírásoknak való gyorsabb és olcsóbb megfelelést. A Fujitsu a franciaországi AI-kiválóságközpontban végzi majd az EU Horizon 2020 projekttel kapcsolatos tevékenységet.

 

A központban több mint 30 AI-projekt zajlik a videóanalitika kiskereskedelmi és ipari felhasználásával kapcsolatban. A Fujitsu és az Inria nemzeti digitális technológiai kutatóintézet hosszú távú kutatási és „co-creation” programot indított az intézményben a fejlett matematikai és számítási módszereket hasznosító, új gépi tanulási és AI-technikák kidolgozására. A Fujitsu AI-kiválóságközpontja a tudományos partnerkapcsolatokat is ösztönzi, és szakértői csereprogramokat bonyolít Európa és Japán más Fujitsu szervezeteivel, valamint olyan rangos oktatási intézményekkel, mint például a francia Ecole Polytechnique és a svéd Chalmers Műszaki Egyetem.** 

 

„A bővítés jól mutatja, hogyan fektet be a Fujitsu folyamatosan az ügyfélvállalatait támogató AI-megoldások fejlesztésébe. Az ügyfeleinknek innovatív AI-szolgáltatásokat kínáló kompetenciaközpontokhoz – köztük a madridi adatanalitikai innovációs központhoz és a müncheni Ipar 4.0 központhoz – csatlakozó saclayi AI-kiválóságközpont tovább erősíti már eddig is ütőképes európai hálózatunkat” – mutatott rá Duncan Tait, a Fujitsu vezérigazgatója, alelnöke, valamint Amerikáért és az EMEIA-régióért felelős vezetője.

 

A kiválóságközpont 30 év örökségét építi tovább a mesterséges intelligencia terén 

A Fujitsu több mint 30 éve kutatja a mesterséges intelligenciát. Stratégiája értelmében kiterjedt partner- ökoszisztémával folytat együttműködési projekteket. A tavaly bejelentett 50 millió eurós kezdeményezésével például Franciaország szervezeteinek digitális átalakulását támogatja. Szakértelmét a dinamikus saclay-i innovációs környezettel ötvözve már a helyi start-upok egyharmadával indított közös projekteket. Emellett nagyszabású AI-rendszert vezetett be például a madridi San Carlos Klinikai Kórházban a klinikai döntéshozatal támogatására, és a Siemens Gamesa piacvezető szélturbina-gyártónál az AI-alapú minőségellenőrzés megvalósítására.

 

__________________

* Fujitsu 2017 szeptemberében nyitotta meg AI-kiválóságközpontját, a Párizshoz közeli Saclayban, az Ecole Polytechnique inkubátorházaként működő Drahi X-Novation Centerben.

** A Fujitsu AI-kiválóságközpontja 2017 óta szakmai csereprogramot tart fenn az Ecole Polytechnique és a Fujitsu japán K+F laboratóriumai között, és kutatási, oktatási, innovációs együttműködést folytat Svédország egyik legnevesebb felsőoktatási intézményével, a Chalmers Műszaki Egyetemmel. Utóbbi keretében 2018-ban kiválasztott hallgatók csatlakoznak majd a kiválóságközpont francia szakértőihez a mesterséges intelligenciát az ügyféligények kiszolgálásában hasznosító projektekben.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

3 árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes

Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél. 

2024. május 9. 18:01

Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő

Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi átvétellel történő rendelés az Euronicsnél. A megrendelés napjára házhoz szállítást ígérő szolgáltatás tavaly nyáron indult, idén pedig még szélesebb időablakkal lehet már rendelni Budapesten belül. Az online leadott rendeléseket pedig az áruházakban is át lehet venni akár még aznap, ez a szolgáltatás már országszerte elérhető ingyenesen. Az ilyen módon rendelt termékek toplistáján ott vannak a ventilátorok, a kávék, a mosószerek, és az állateledelek, de rendeltek már asztali grillt is így.

2024. május 9. 16:20

Elérhetővé válik az automatikus munkabérelőleg

Automatikus Munkabérelőleg Rendszer (AMBER) néven biztosít új szolgáltatást a MagNet Faktor a Kulcs-Soft-tal partnerségben. Az új megoldás segítségével a bérszámfejtő szoftvert használó cégek alkalmazottai gyorsan és egyszerűen juthatnak a már ledolgozott munkanapok után járó fizetésükhöz. A munkavállalók mellett a vállalkozásoknak is kedvező ez a lehetőség: az adminisztratív terheik csökkennek, a bérfizetés pedig rugalmassá válik.

2024. május 9. 14:28

Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője

A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.

2024. május 9. 12:59

Ezeket a munkaköröket válthatja ki a magyar cégeknél a mesterséges intelligencia

Az elmúlt években figyelemreméltó fejlődésen ment át a mesterséges intelligencia, ami mára valamilyen formában szinte minden felhasználóhoz eljutott. Persze, ahogy az a nagy technológiai áttörések esetében lenni szokott, az MI megítélése is meglehetősen vegyes, valamint arról is megoszlanak a vélemények, hogy milyen gazdasági következményeket hoz magával és milyen hatással lesz a munkára. 

2024. május 9. 11:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36