Azonnali készülékelemzést és gyártóüzemi együttműködést biztosító új eszközöket fejlesztett a Rockwell Automation

Az új termékeknek köszönhetően gyorsabban végezhetnek a hibaelhárítással a gyártóüzemek dolgozói és a támogató csapatok

forrás: Prím Online, 2017. szeptember 7. 08:31

Az okos készülékek számos csatlakozást létesítettek az ipari üzemeltetés különböző pontjain, így hatékonyabbak a dolgozók az üzemben és az elosztott munkaállomásokon. A digitális átállás folyamatában lévő gyártók közül sokaknak nagyon időigényes ezeknek a modern eszközöknek az üzembe helyezése, valamint túl sok erőforrást kell a szükséges adatok dekódolására és a megfelelő alkalmazottakhoz való eljuttatására fordítani.

A Rockwell Automation a FactoryTalk Analytics for Devices készülékkel és a FactoryTalk TeamONE Standard Edition alkalmazással lehetővé teszi a gyártóüzemi csapatok számára, hogy még gyorsabban hozhassanak még jobb döntéseket. Ezek a használatra kész megoldások minimális konfigurálást igényelnek, és az általános karbantartási problémák gyorsabb megoldásával minimálisra csökkentik a nem tervezett kiesési időt. A készülék és az alkalmazás segítségével lerövidül a karbantartó csapatok reakcióideje, a döntéshozók pedig az ipari berendezések és rendszerek állapotáról és diagnosztikájáról készített elemzéshez kapnak hozzáférést.

 

„A termékek tervezésénél az egyszerű használat volt az elsődleges szempont” – hangsúlyozta Michael Pantaleano a Rockwell Automation globális üzleti menedzsere. „Szorosan együttműködtünk az ügyfeleinkkel, és bebizonyosodott, hogy egy azonnal elérhető alkalmazás és egy skálázható analitikai készülék, amely rögtön üzemkész már az első perctől, értéket teremt. A Rockwell Automation elkötelezett, hogy olyan eszközöket tervezzen, amelyeket az ügyfelek jelenlegi csapattagjai is könnyen tudnak kezelni. Ezzel a két termékkel a karbantartó csapatok gyorsan feltérképezhetik a készülékek állapotát és jobban együtt tudnak működni a részletes információ birtokában.”

 

Ezek a megoldások már az új, előfizetéses Rockwell Automation termékek csoportjába tartoznak. A bevezetés folyamatát még egyszerűbbé teszi az új e-kereskedelmi portál, ahol az új megoldások elérhetők. Az előfizetések és a felhasználói fiókok egyetlen önkiszolgáló portálon keresztül kezelhetők.

 

FactoryTalk TeamONE alkalmazás

A Rockwell Automation Standard Edition néven adta ki a FactoryTalk TeamONE alkalmazás új változatát, amely az átlagos javítási idő (mean time to repair - MTTR) csökkentésére összpontosít. Az új verzió egy riasztási modult is tartalmaz, hogy a csapatok az aktív riasztási részletek alapján tudjanak együttműködni. A felhasználók így egyszerűen átláthatják az összes aktív riasztást. Új részleteket is megtekinthetnek, hozzáadhatnak és megoszthatnak, hogy a riasztási információkat kontextusba helyezve javítsák a csapat együttműködésének hatékonyságát. Az azonnali beavatkozást igénylő riasztások megoszthatók az érintett csapattagokkal vagy az egész csapat számára is posztolhatók, hogy csoportosan lehessen kezelni és megoldani a problémákat.

 

 

Az „okos csomópontként” működő FactoryTalk TeamONE alkalmazás nem igényel szervert, felhő átjárókhoz kapcsolódó készüléket vagy IT üzembehelyezést ahhoz, hogy hasznot termeljen a gyártók számára, és a digitális átállás folyamán egyre sokoldalúbban alkalmazható. Az alkalmazás már letölthető az Apple App Store-ból és a Google Play áruházból, egy új fiók regisztrációja pedig csak pár percet vesz igénybe.

 

Az új Standard Edition éves előfizetéssel érhető el és kibővíti az ingyenes verzióban található funkciókat. A 2016-ban kiadott FactoryTalk TeamONE Free Edition alkalmazás szinte azonnali esemény- és készülékadatokat szolgáltat az üzemi karbantartó csapatoknak, beleértve a mérnöki, kereskedelmi és IT dolgozókat is. Az ingyenes verzióval elhárulnak azok az akadályok, amelyek az ipari csapatok együttműködésének és annak az útjában állnak, hogy a problémákat gyorsan, kontextusba helyezett üzemi adatok (például trendek és készülékállapotok) ismeretében oldhassák meg. Az ingyenes verzió a következő modulokat tartalmazza: Események, Készülékállapotok, Csapat Üzenőfal, Tudásbázis, Faliújság, Csevegés és Trend (Grafikon) modul. A FactoryTalk TeamONE alkalmazással az ügyfelek akár előfizetéssel rendelkező és ingyenes verziót futtató felhasználókat is összeköthetnek.

 

FactoryTalk Analytics for Devices készülék

A FactoryTalk Analytics for Devices egy nagy igénybevételre tervezett készülék, amely segít megelőzni a költséges kiesési időket és proaktív készülékállapot-azonosítással növeli a termelékenységet. Egy tápkábelhez és a helyi vezérlőrendszerhez csatlakoztatva a készülék perceken belül megkezdi az elemzések összeállítását.

 

 

A csatlakozás után az alkalmazás észleli a hálózathoz kapcsolódó automatizációs eszközöket, de úgy, hogy közben nem befolyásolja a teljesítményüket. A gyártóüzemi csapatok így személyre szóló felhívásokat kaphatnak, azonnal megjeleníthetik a készülékeket és egy gépi tanulásra alapozott csevegő bothoz is hozzáférnek. A készülék folyamatosan elemzi a hálózat berendezéseit és megtanulja, mi fontos a felhasználók számára, hogy aztán javaslatokkal segítsen a karbantartói és mérnöki csapatoknak megelőzni a nem tervezett kiesési időket és lerövidíteni a rendszerek javítási idejét.

 

„Az ügyfeleink éppen keresik az utat, hogyan indulhatnának el az Ipar 4.0 irányába, az analitika és az ipari dolgok internete felé” – összegezte Pantaleano. „Ez a készülék egy remek kiindulópont, hiszen már az első perctől kézzelfogható eredményekkel segíti az ügyfeleinket.”

 

A FactoryTalk Analytics for Devices készülék képes bármelyik EtherNet/IP berendezést érzékelni és alap szinten elemezni. A készülék ezenfelül részletes elemzést nyújt több mint 2.000 Allen-Bradley berendezéshez. A készülék ára tartalmazza az első év előfizetését is. Javasolt az előfizetéseket folyamatosan megújítani, hogy az ügyfelek megkaphassák a frissített elemzéseket, funkciókat és a harmadik fél által gyártott berendezésekre is kiterjedő terméktámogatást.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

3 árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes

Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél. 

2024. május 9. 18:01

Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő

Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi átvétellel történő rendelés az Euronicsnél. A megrendelés napjára házhoz szállítást ígérő szolgáltatás tavaly nyáron indult, idén pedig még szélesebb időablakkal lehet már rendelni Budapesten belül. Az online leadott rendeléseket pedig az áruházakban is át lehet venni akár még aznap, ez a szolgáltatás már országszerte elérhető ingyenesen. Az ilyen módon rendelt termékek toplistáján ott vannak a ventilátorok, a kávék, a mosószerek, és az állateledelek, de rendeltek már asztali grillt is így.

2024. május 9. 16:20

Elérhetővé válik az automatikus munkabérelőleg

Automatikus Munkabérelőleg Rendszer (AMBER) néven biztosít új szolgáltatást a MagNet Faktor a Kulcs-Soft-tal partnerségben. Az új megoldás segítségével a bérszámfejtő szoftvert használó cégek alkalmazottai gyorsan és egyszerűen juthatnak a már ledolgozott munkanapok után járó fizetésükhöz. A munkavállalók mellett a vállalkozásoknak is kedvező ez a lehetőség: az adminisztratív terheik csökkennek, a bérfizetés pedig rugalmassá válik.

2024. május 9. 14:28

Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője

A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.

2024. május 9. 12:59

Ezeket a munkaköröket válthatja ki a magyar cégeknél a mesterséges intelligencia

Az elmúlt években figyelemreméltó fejlődésen ment át a mesterséges intelligencia, ami mára valamilyen formában szinte minden felhasználóhoz eljutott. Persze, ahogy az a nagy technológiai áttörések esetében lenni szokott, az MI megítélése is meglehetősen vegyes, valamint arról is megoszlanak a vélemények, hogy milyen gazdasági következményeket hoz magával és milyen hatással lesz a munkára. 

2024. május 9. 11:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36