Újabb büntetést jelentett be a Google, vége a felugró ablakoknak!
A Google hivatalos blogján jelentette be, hogy új büntetés sújthatja a weboldalakat, ha azok a felhasználókat zavaró felugró ablakokat jelenítenek meg.
Vége a felugró ablakoknak
A Google hivatalos oldalán jelentette be, hogy a jövő év elején, egészen pontosan 2017. január 10-étől új büntetéssel sújthatja a weboldalakat – számolt be róla az ite.hu SEO portál.
A közlemény szerint elszaporodtak azok a weboldala, amelyek felugró ablakokat jelenítenek meg, és arra ösztönzik a látogatókat, hogy lájkoljanak egy Facebook oldalt, vagy éppen hírlevél feliratkozásra ösztönöznek.
A Google szerint ezek a megoldások azonban rontják a felhasználói élményt, hiszen a Google találati listájáról azért érkeznek az emberek egy adott weboldalra, hogy ott a tartalmat elolvashassák, nem pedig azért, hogy különböző ajánlatokat kelljen elfogadniuk.
A közlemény szerint az ilyen módszerek különösen a mobil eszközök esetén idegesítőek, hiszen, itt a kisebb képernyőméret miatt gyakran a felugró ablakok bezárása is nehézkes.
Ezért döntött úgy a keresőóriás, hogy a jövő év elejétől kezdve azokat a mobil-oldalakat, amelyek ilyen módszerekkel élnek hátrébb sorolja találati listáján. Magyarán szólva egy újfajta automatikus, azaz algoritmuson alapuló büntetést vezet be a cég.
A büntetés hátrasorolása lesz, de a közlemény hangsúlyozza, hogy ha a felhasználói szándék egyértelmű, akkor ezek az oldalak is megjelenhetnek a találati listán.
A süti maradhat
A Google konkrét képekkel is illusztrálja mely felugró ablakok elfogadhatóak, és melyek nem. Sőt tételesen felsorol néhány olyan példát, amely nem ütközik az új büntető-algoritmussal.
Így például nem bünteti a keresőóriás azokat a felugró ablakokat, amelyek törvényi kötelezettségnek tesznek eleget. Ilyen lehet a cookie, azaz süti engedélyezés, vagy az életkor-elfogadó ablak, például a felnőtt tartalmú oldalak esetén.
Az új szabályozás fájdalmas lehet a weboldalak számára, hiszen a felugró ablakok kiváló lehetőséget teremtetek például hírlevél feliratkozók gyűjtésére. Egyelőre kérdés az is hogy a felugró reklámok vajon milyen elbírálás alá esnek.
A hazai webáruházakban is egyre népszerűbbek a kilépési szándéknál felugró ablakok, bár a Google nyilatkozata erre nem tér ki, de úgy tűnik, ezeket nem érinti majd az új szabályozás.
Nem lesz mobilbarát címke
A közleményben a Google arra is felhívta a figyelmet, hogy megszűnteti a mobil-barát címkét a találati listáján. A bejelentés szerint a mobil kereséseknél a találatok 85%-a már mobilbarát weboldalt mutat, így szükségtelenné vált a mobilbarát oldalak külön címkézése.
Kapcsolódó cikkek
- Olimpia tévében és neten: 600 ezren már okostelefonon is szurkolnak
- Több mint félmillió next ügyfélnek duplázta meg adatkeretét a telekom
- A Telekom újabb 13 városban felkapcsolta a 300 megabites mobilinternetet 4G hálózatán
- Nagy bejelentésre készül a Telenor
- „All-in-one” átjárók KKV-knak
- Az Ericsson és az AWS globális együttműködést tervez
- Nőtt az internet és a mobiltelefon előfizetések száma
- A Google automatikusan leállítja majd a „nem központi” flash tartalmakat
- 5 ezer digitális marketing szakértő két napja San Franciscóban
- Mobilbarát oldalakat preferál a Google kereső
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.