Minden ötödik gyereket ért már zaklatás az interneten
A 6-7 évesek zöme már rendszeres internethasználó, a 10-15 évesek kétharmada pedig minden nap fellép a világhálóra - derül ki egy hazai kutatásból. Tízből hét hazai fiatalnak van profilja legalább egy közösségi oldalon, ugyanakkor a gyerekek ötöde arról is beszámolt, hogy érte már zaklatás az interneten keresztül.
Az EU Kids online II. felmérést 25 európai államban, országonként ezerfős mintán, 9 és 16 év közötti fiatalok és szüleik megkérdezésével végezték el; a munkát a London School of Economics (LSE) koordinálta.
Az eredmények alapján azt írták, tízből hét hazai fiatalnak van profilja legalább egy közösségi oldalon, és ezeknek több mint fele bárki számára nyilvános, névvel, fényképpel és életkor megjelölésével. A gyerekek ötöde számolt be arról, hogy érte zaklatás az interneten keresztül.
Hozzátették, az Eruditio Oktatási Zrt. szervezésében több mint húsz helyszínen rendezték meg a harmincórás képzést, amelynek célja az volt, hogy ezeket a témákat beépítsék az iskolai nevelő-oktató munkába, és olyan élményalapú foglalkozásokat tartsanak, amelyek révén fejleszthető a diákok médiatudatossága.
Kapcsolódó cikkek
- Okostelefonozni tudnak, cipőfűzőt kötni nem
- Gyerekek segítettek internet dolgában a kormánynak
- A két év alatti gyerekek 38 százaléka használ mobil kütyüt
- Büntetik a PC előtt túl sokat ülő gyerekek szüleit
- Zavarják a gyermekek alvását az okostelefonok
- Tablettel készítjük fel gyermekünket az okostelefonra
- Nagyon sokba kerülhet a családnak a gyerekek online ténykedése
- Egy kis videojáték segíti a gyerekek beilleszkedését
- Egyre többen kezdik már hat éves koruk előtt az internetezést Kínában
- Gyerekektől tudnak igazán tanulni a számítógépező idősek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.