Sikeresen mutatkoztak be a magyar startup-projektek Tel-Avivban
Sikerrel szerepelt a Tel-Avivi DLD (Digital Life Design) innovációs fesztiválon tíz magyar kezdő technológiai projekt.
Magyarország izraeli nagykövetsége kezdeményezte és szervezte a feltörekvő magyar vállalkozások megjelenését a világ egyik legjelentősebb innovációs fesztiválján, ahol kedden külön szekcióban mutatkoztak be a magyar projektek, főként izraeli befektetők előtt. Az idén másodszor szerepel itt Magyarország külön a hivatalos program részeként. Szakmai partnerként három magyar szervezet csatlakozott a delegáció kialakításához. A Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány, a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt., valamint a Design Terminal. Együtt tíz, nemzetközi szinten is kiemelkedő magyar startupot választottak ki. A szervezetek a szakmai szempontok alapján zsűrizett legjobb cégek közül azokat segítették a bemutatkozás lehetőségéhez, amelyeknek az izraeli befektetői környezethez igazodó projektjeik voltak.
Szalai Piroska, a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány kuratóriumának elnöke, az MTI tudósítójának elmondta, hogy nem először hirdettek meg startup-pályázatot, több közép-európai várossal közösen már részt vettek egy hasonló európai uniós kezdeményezésben, a Be Smartban, és az ott kialakított módszerek segítségével gyorsan ki tudták választani a főváros legfelkészültebb vállalkozásait.
Azbej Tristán, technológiai tudományos attasé kiemelte, hogy a kiváló, világszínvonalú ötletek mellett komoly kihívást jelent a magyar cégeknek a globális piacon való megjelenés, a remek projektek sikeres üzletté változtatása. "Az izraeli high-tech iparnak éppen ez az egyik erőssége, ezért látom fontosnak, hogy a kezdő magyar vállalkozók megismerjék és tanulhassanak az itteni gyakorlatból" - mondta.
Kovács László, aki öt éve magyar befektetői tőke bevonásával próbálja segíteni a fejlődést egy magánbefektetői inkubátorház működtetésével, szintén elkísérte a magyar delegációt, mert a megjelent tíz cégből kettő náluk kezdte munkáját.
A Tel-Avivban megjelent cégek képviselői az MTI-nek elmondták, hogy elsősorban üzleti kapcsolatrendszerük építését, tőkebefektetőket, visszajelzéseket és szakmai információkat remélnek a fesztiválon való szerepléstől.
A Joket Tao nevű projekt képviselője, Mátyás Bence az eseményt jellemezve elmondta, hogy "itt még a trafikban is egy potenciális befektetővel találkoztam, akivel névjegykártyát cseréltem és rögtönzött tárgyalásokba kezdtem".
Kapcsolódó cikkek
- Európa legígéretesebb cleantech startupjai a ClimateLaunchpaden
- Online takarítás-közvetítő lehet a következő magyar siker startup
- Magyar startup vállalkozásoknak hirdettek versenyt, a győztesek Tel-Avivban mutatkozhatnak be
- Keresik Magyarország 3 legjobb startupját
- Jó start volt a Sziget a startupoknak
- Startup.Coach: találkozóhely induló cégeknek
- 12 induló vállalkozás az Intel, a Cisco és a Deutsche Telekom közös inkubációs programjában
- 5 ezer digitális marketing szakértő két napja San Franciscóban
- Magyarországon is elindítja startup programját az SAP
- A régió legígéretesebb startupjai között a Locca!
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.