Online takarítás-közvetítő lehet a következő magyar siker startup
Főleg az angolszász országokban és Németországban már egyre terjednek a különböző takarítást és egyéb házi munkákat végző szakembereket közvetítő alkalmazások, weboldalak. Hazánkban nemrégen indult el a kategóriában úttörő Helpy, mely egyelőre a budapestiek számára elérhető. A startup Magyarország mellett Kelet-Közép-Európát is meghódítaná, hiszen regionális szinten sincs még hasonló szolgáltatás a piacon.
A felgyorsult, időhiányos, városi életmód miatt már Magyarországon, főleg Budapesten is divattá kezd válni a „bejárónő” igénybevétele, akire rábízhatjuk otthonunk rendben tartását, takarítását. Az Európai Unióban évente 5%-kal emelkedik az ilyen szolgáltatást nyújtók száma. Nem véletlen, hogy tőlünk nyugatra már több startup ráérzett a takarítás-közvetítésben rejlő biznisz lehetőségére. Így az USA-ban, Kanadában, az Egyesült Királyságban és Németországban már több techvállalkozás indult el ebben a szegmensben, melyek közül a legsikeresebbek – a Helpling, a Hassle, vagy a Handy – a befektetők számára is vonzóak, hiszen a három cég átszámítva összesen több tízmilliárd forintnyi tőkéhez is hozzájutott már.
Más piacokra is rá lehet húzni az Über modellt
A takarítás-közvetítés az úgynevezett megosztás alapú gazdaság (sharing economy) elvén alapszik, amiből az utóbbi években olyan, mára már techpiaci óriások nőttek ki, mint az Über, vagy az Airbnb. A takarítási szolgáltatás, vagy „bejárónő” alkalmazása tipikusan az a terület, ami nem intézményesült, tehát teljesen informális utakon, szájról-szájra terjedő módon működik. Éppen ezért lehet létjogosultsága az online üzleti modelleknek a területen.
Mit tud a Helpy?
A teljesen magyar tulajdonú, Drukka startup stúdió által fejlesztett és menedzselt Helpy gyorsan, megfizethető áron tud megbízható takarítás-szolgáltatást közvetíteni a felhasználóinak. Az egyelőre budapestiek részére elérhető szolgáltatás nemrégiben indult el, de már naponta több százan keresik fel az oldalt, és napi szinten érkeznek megrendelések is. A platform segítségével egyszerűen rendelhetünk takarítást lakásunkba, a kívánt időpontban, fizetnünk pedig csak utólag kell, ha elégedettek vagyunk a szolgáltatással. Erre biztosíték a Helpy szigorú kiválasztási rendszere, melynek segítségével szűrik partnereiket.
A Helpy külön Airbnb csomagot is kínál azoknak, akik az online platform segítségével adják bérbe lakásukat – hiszen az ő esetükben viszonylag gyakran van szükség takarításra.
A startup régiós szintű terjeszkedést tervez és a későbbiekben további házi munkákra, kisebb javításokra is szeretné kiterjeszteni közvetítői szolgáltatását, illetve még ebben az évben további magyar városokban – így Debrecenben, Szegeden, Miskolcon, Pécsett és Kecskeméten is elérhetővé teszik a szolgáltatást.
A platformban rejlő potenciált jelzi az is, hogy a Helpy bejutott a Central European Startup Awards verseny tízes döntőjébe.
Kapcsolódó cikkek
- Pörög az új magyar EU-s pályázati oldal
- Magyar startup vállalkozásoknak hirdettek versenyt, a győztesek Tel-Avivban mutatkozhatnak be
- Keresik Magyarország 3 legjobb startupját
- Internetsebesség-mérő oldalt indított az NMHH
- Jó start volt a Sziget a startupoknak
- Az internetes szálláshely-szolgáltatás negyven százalékkal emelte a belvárosi lakások iránti keresletet
- Már elérhető a dietetikusi adatbázis
- Regisztrálj a Messengerre Facebook-fiók nélkül!
- Startup.Coach: találkozóhely induló cégeknek
- 12 induló vállalkozás az Intel, a Cisco és a Deutsche Telekom közös inkubációs programjában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Terjednek az alacsony kódú technológiák
Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges elbocsátásokról és a szakértők máris a vészharangokat kongatták. A fordulatot a legtöbben a mesterséges intelligencia számlájára írják, ugyanakkor egyre nagyobb szeletet hasítanak a piacból a low-code platformok is. Ezekkel minimális kézi kódolással fejleszthetünk gyorsan és hatékonyan, miközben rugalmasan alkalmazkodhatunk a változó igényekhez és egyszerűen hangolhatjuk össze az üzleti és technológiai szempontokat.