Melyik online banki szolgáltatást szeretik legjobban az ügyfelek?

forrás: Prím Online, 2015. július 15. 14:00

 A Bankmonitor.hu két év után ismét komplex felmérést végzett a hazai online banki szolgáltatások ügyfélmegítélését illetően. A közel 1800 – az online bankhasználatban átlag feletti aktivitást mutató - válaszadó véleményéből átlagosan 80%-os elégedettség tükröződött, mely az elmúlt évek viszonylag szerény mértékű hazai banki IT fejlesztéseinek tükrében jónak tekinthető. Meglepően jól teljesítettek a felmérésben a kisebb, specializált banki szereplők. A mobil banki applikációk és kiegészítő információs eszközök iránti igény fokozatosan nő az ügyfelek körében.

 A Bankmonitor.hu június második felében végzett felmérést saját felhasználói között az online banki szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettséget illetően. A felmérést 1778-an töltötték ki, a válaszadók megoszlása a bankok között visszatükrözte az egyes bankok piaci súlyát. A felmérésben résztvevők értékítélete különösen erősnek tekinthető, mivel 80%-uk hetente legalább egyszer használja bankja online szolgáltatásait.

 
Összességében a válaszadók a teljes bankpiac vonatkozásában 80%-os átlagos elégedettséget jeleztek vissza (2013: 76%) az online szolgáltatásokkal kapcsolatban. Ezen elégedettségi szint – figyelembe véve az elmúlt évek igen alacsony banki fejlesztési intenzitását – kifejezetten jónak tekinthető.
 
A banki ügyfelek az online szolgáltatásokat három különböző szempont vonatkozásában értékelték: funkcionalitás, a felhasználóbarát kialakítás, design. A három szempont összesítését követően a MagNet Bank, a Citibank és a Gránit Bank került az ügyfél elégedettségi lista élére. Fontos megállapítani, hogy a két hazai tulajdonban lévő szereplő esetében – az alternatív banki stratégiából adódóan – az átlagnál egyszerűbb banki termékskála és így letisztultabb online banki felületek állnak az ügyfelek rendelkezésére.
 
A banki ügyfelek az online felületek kezelhetőségével a legelégedettebbek és a design vonatkozásában értékelték átlagnál kevésbé az elérhető szolgáltatásokat.
 
A felmérésben résztvevő válaszadók közel egy harmada vagy használja, vagy szívesen használna (amennyiben bankjánál elérhető lenne) okos telefonra készült banki applikációt pénzügyeinek menedzseléséhez.
 
Az online applikációk népszerűségét, keresletét is némileg meghaladja a havi kiadás és bevétel összesítő alkalmazás. A válaszadók több mint 35%-a használ már ilyen eszközt, vagy használna szívesen, ha bankjánál elérhető lenne. A bankok ezen a fronton azonban versenyben állnak más szolgáltatókkal, az ügyfelek nem elhanyagolható része nem saját bankjának megoldását használja kiadásainak összesítésére.
 
Kulcsszavak: bankszolg

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG

A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.

2024. május 18. 13:59

A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt

A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.

2024. május 18. 12:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59