Nagy a kínai mobilpiac, de már nem lesz nagyobb
Az IDC becslései alapján nem nő már tovább jelentős mértékben a kínai mobilpiac a jövőben. A múlt évben mindössze 4%-os volt a növekedés.
Az IDC közzétette legfrissebb becslését, mely arról tanúskodik, hogy a kínai okostelefon piac elérte a majdnem maximális méretét. Ez tehát azt jelenti, hogy a kínaiak nagy része már rendelkezik mobiltelefonnal, és csak akkor vesz másikat, ha újítani szeretne, megválna régi eszközétől.
Az első negyedévet tekintve a különféle gyártók között vesztesek és győztesek egyaránt vannak. Talán nem meglepő módon az Apple ül a trónon, aki a 2015-ös év első három hónapjában 15 millió készüléket értékesített. Őt követi a sorban a Xiaomi és a Huawei, akik 13,5 és 11,2 millió mobileszközt értékesítettek.
A Samsung és a Lenovo szénája ebben a régióban nem áll túl jól, ugyanis mindkét gyártó esetében csökkenő tendencia figyelhető meg a korábbiakhoz képest. Az IDC adatai szerint a Samsung eladásai 53%-kal, a Lenovóé pedig 22%-kal esett vissza ebben az időszakban.
Forrás: Engadget.com; Kép: idownloadblog.com, blog.thegmic.com
Kapcsolódó cikkek
- 9,2%-kal zsugorodott az okostelefon-piac
- A ritkaföldfémek hatása a high-tech iparra
- A vártnál kisebb mértékben csökkentek a PC-eladások
- Közel negyedével 1,25 milliárdra nő az idén az okostelefonok értékesítése
- Több mint 300 millió okostelefon fogyott a második negyedévben
- Kínában a Xiaomi letaszította a trónról a Samsungot
- Kínában többen neteznek mobilról, mint PC-ről
- Több mint 26 millió Xiaomi mobil talált gazdára 2014-ben
- IDC: jobbak az idei PC-eladások a vártnál
- IDC: az új technológiák teljesen átalakítják a vállalati informatikát
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.