9,2%-kal zsugorodott az okostelefon-piac
A TrendForce kutatócég adatai szerint az első negyedévben közel 10%-kal csökkentek az okostelefon eladási mutatók 2014 utolsó negyedévéhez viszonyítva.
A TrendForce közzétette legfrissebb adatait, mely szerint 2015 első negyedévében (Q1) 9,2%-kal kevesebb okostelefont értékesítettek, mint 2014 utolsó negyedévében. A Q1-es időszakban összesen 291,2 millió mobiltelefon talált gazdára.
A tavalyi ünnepi időszakban a TrendForce mutatói alapján az Apple és a Samsung szinte fej-fej mellett haladt a versenyben (lásd a képen), azonban az idei első negyedév szemmel láthatóan a Samsungnak kedvezett (27,8% vs. 19,9%).
A lista harmadik helyét azonban már nem a Lenovo uralja: a Huaweinek sikerült felküzdenie magát a dobogó harmadik fokára, majd őt követi az LG, és csupán ötödik helyen áll a Lenovo.
A kutatócég kiadott közleményében nemcsak a zsugorodás tényéről számolt be, hanem az is kiderült, hogy a vártnál nagyobb csökkenést regisztráltak. Az okokat pedig a gyenge kínai piacnak tulajdonítják.
A TrendForce becslései szerint a dél-koreai Samsungtól a második negyedévben nagyjából 80 milliós okostelefon eladást várnak, és a legújabb zászlóshajó telefonok teszik majd ki az értékesítések negyedét 820 millió).
Az Apple háza tájáról pedig körülbelül 45 milliós iPhone eladást jósol az elemző cég.
Forrás: GSMArena.com
Kapcsolódó cikkek
- Április 17-én indul a Samsung Galaxy S6 és S6 edge nemzetközi kampánya
- Az amerikaiak 64%-ának van okostelefonja
- A Samsung a CeBIT-en erősítette meg elkötelezettségét a vállalati platformok mellett
- Elindult a Samsung Galaxy S6 előregisztrációja a Vodafone-nál
- Az Apple a világelső okostelefon gyártó
- Új zászlóshajó mobilok a Samsung háza táján – Galaxy S6 és az S6 Edge
- Samsung Galaxy A3 és A5 a Vodafone-nál
- 2019-re nagyobb kereslet mutatkozik majd a phabletek iránt
- Az Apple utolérte a Samsungot
- Az 1,2 milliárd darabot is elérheti az okostelefonok értékesítése
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.