Milyen hatással vannak ránk az online hirdetések?

MTI Sajtóadatbank, 2014. szeptember 4. 11:29

A Gemius több éves kutatásai során összegyűjtött adatok kimutatják, hogy az online marketing üzenetek észlelése és hatékonysága megváltozott.

A hirdetési bannerek vagy linkek átkattintási aránya évről évre egyre csökken. Egyre kevesebb a közvetlen kattintás a hirdető céloldalán (a termék vagy szolgáltatás weboldalán). Más szóval: az internet felhasználók egyre kevésbé lelkesek, hogy azonnal reagáljanak a megjelent hirdetésekre; sokkal inkább már önállóan keresnek rá egy-egy információra a reklámozott termékkel kapcsolatban, vagy írják be a weboldal címét vagy a kulcsszót a kereső ablakba.

A reklám maga csak inspiráció, vagy kiindulási pont az internetező számára, hogy felkeltse figyelmét egy reklámozott termék vagy szolgáltatás iránt - függetlenül a hirdetés formátumától: display szponzorált link, vagy videó.

Még érdekesebb, hogy az online forgalmi adatok elemzése lehetővé teszi beazonosítani a hirdetés megjelenése után azt az időszakot és pillanatot, amikor a reklámozott termék, szolgáltatás vagy márka iránti keresések gyakorisága növekszik.

Néhány a fontosabb következtetés a Gemius elemzéséből:


Az internet felhasználók leginkább a banner megjelenését követő első 20 perc eltelte után mutatnak érdeklődést.

Hosszabb távon figyelve, a reklámmal kapcsolatos információra történő keresés leggyakrabban a megjelenést követő 3 órán belül tapasztalható. Ezután a kommunikáció hatékonysága - azaz a felhasználó információkeresési hajlandósága – idővel elhalványul, majd szinte teljesen eltűnik. Ez az időszak eltérő az egyes piaci szegmensekben és néhány órától néhány napig tarthat. Az internet felhasználók tevékenységében ciklikusság figyelhető meg; a ciklus változatos tulajdonságokat mutat a piaci szegmenstől függően. A reklám hatékonysága (a felhasználóban kiváltott vágy, hogy online rákeressen az ajánlattal kapcsolatos információra) szabályos időszakonként újra magasra szökik. Ebből arra következtethetünk, hogy az emberek többsége egy napon belül mindig közel ugyan abban az időszakban használja a számítógépét internetezésre, így az érdeklődések csúcspontjaiban jól megfigyelhető ez a 24 órás ciklus.

Meg kell azonban jegyezni, hogy ez az érdeklődés néhány 24 órás ciklus után elhal. Érdekes, hogy egyes iparágakban, ahol a döntési folyamat hosszabb időt vesz igénybe (pl. telefon-szolgáltatók), a reklámüzenet akár 7 napig képes túlélni az internet felhasználó fejében. Más piaci szegmensekben (ahol a döntéseket gyorsabban hozzák, mint például online repülőjegy vásárlás, last minute ajánlatok), az érdeklődés hamarabb - 48-72 óra (azaz 2-3 ciklus) után elhalványul.

 

hirado.hu

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Elmaradnak a nemzetközi átlagtól automatizálás és AI terén a magyar cégek

A vállalatok többsége digitálisan még éretlen, ha a HR folyamatok automatizációjáról van szó – derült ki egy friss felmérésből. A munkavállalók azonban korántsem tartanak annyira az AI előretörésétől, mint gondolnánk: mindössze tíz százalékuk gondolja azt, hogy a mesterséges intelligencia ténylegesen veszélyeztetné az állását. A kutatás arra a kérdésre kereste a választ, hogy a technológia gyors ütemű változása mellett mire számíthatnak az álláskeresők, a munkavállalók és a munkaadók a közeljövőben. 

2024. május 6. 18:10

100 éves a kismegszakító, amely lehetővé teszi az energetikai átállást

Az ABB-nek a maga nemében első kismegszakítója (Miniature Circuit Breaker/MCB) már 100 éve biztosítja az elektromos áramkörök védelmét, és a jövő fenntarthatósági igényeihez igazodva napjainkban is tovább fejlődik. Mivel az összes tűzeset közel egynegyede lakóépületekben keletkezik, ezért kijelenthető, hogy a kismegszakítók az otthonok biztonságossá tételével forradalmasította az életmódunkat, sőt megteremtette az elektromos biztonságot az egész társadalom számára, a vasúti infrastruktúrától kezdve a gyárakon, a kereskedelmi épületeken át, az adatközpontokig.

2024. május 6. 16:29

Három új 3D nyomtató és több ráadás a FreeDee standján

A FreeDee Kft. az additív gyártás egyik élen járó hazai specialistája. Márkafüggetlen szakértőként számos piacvezető 3D nyomtató és 3D szkenner márkával dolgoznak együtt, így a FreeDee standján idén három új 3D nyomtató is egyszerre debütál! Most lehet majd itthon először élőben megnézni a Markforged FX20 robusztus kompozit nyomtatót, az UltiMaker Factor 4 ipari FDM nyomtatót és a Formlabs Form 4 mSLA nyomtatót is. Emellett látványos SLM fémnyomtatásokra és 3D szkennelés bemutatóra is számíthatnak az Ipar Napjain a 101F (A pavilon) stand látogatói.

2024. május 6. 14:51

Érettségi-para szülőként? HR szakértői tippek következnek!

Elindult a 2024-es érettségi szezon: országszerte 1161 helyszínen várhatóan több mint 112 700 középiskolás érettségizik. Ez az időszak legalább olyan megterhelő és kihívásokkal teli a szülők számára, mint a diákoknak, hiszen a gyermekük jövőjéről van szó, és az érettségin nyújtott teljesítményen sok múlhat. Rengeteg a kérdés: felveszik a gyermeküket a kívánt szakra? Mi lesz, ha nem nyer felvételt, vagy meggondolja magát időközben és egy másik irányba szeretne menni? Egyáltalán mi történik, ha mégsem úgy alakul minden, ahogyan azt a gyermek és a szülő eltervezte? Most ezekre az eshetőségekre hívja fel a figyelmet és ad néhány szakértői tippet a Mind-Diák Szövetkezet vezetője, Göbl Róbert.

2024. május 6. 13:14

Növényvédelmi drónpilótaképzést indít a Széchenyi-egyetem, az ABZ Drone és a CloudIA

A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA) együttműködési megállapodást kötöttek, amelynek keretében növényvédelmi drónpilóta-képzést indítanak, először május végén. Az oktatás az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karon valósul meg, elérhetővé téve a legmagasabb szintű drónképzést a régió szakemberei számára.

2024. május 6. 11:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55