Az infokommunikáció hidalja át a generációk közötti szakadékot
A technológia érzékelhetően segít az idősebbek életminőségének javításában. Már használnak szöveges kommunikációt gyermekeikkel és unokáikkal, sőt a videohívás egyre népszerűbb a korosabbak között is.
Az Ericsson ConsumerLab új, Amerikában készült tanulmánya leírja, hogy azok az idősek, akik használják a kommunikációs technológiát, informáltabbnak és fiatalosabbnak érzik magukat, az életüket gazdagabbnak tartják, és szorosabb kapcsolatban vannak másokkal és közvetlen közösségeikkel. Röviden: jobb az életminőségük.
A mai az első olyan idős korosztály, amelynek módjában áll a kommunikációs technológia szélesebb eszköztárának használata. A tanulmányból kiderül, a kommunikációs technológia használata olyan módon hidalja át a generációk közötti szakadékot, amilyenre a korábbi generációknál nem volt példa. A gyermekek és az unokák megoszthatják technológiai tapasztalataikat az idősebbekkel, taníthatják és a tanulásban támogathatják szüleiket és rokonaikat, ezzel teremtve meg kapcsolatuk közös alapját.
Ahogyan a technológia egyre inkább jelen van a mindennapi életben, egyre élesebb a digitális határ a generációk között, de az idősebb korcsoporton belül is: a többség még nem sajátította el az okostelefonok, táblagépek és új szolgáltatások használatát.
A gyermekek és unokák vannak a legnagyobb hatással azokra az idősekre, akik használni kezdik az új kommunikációs módszereket. A szöveges kommunikáció már erre a korosztályra is jellemző, nem csak a fiatalabbakra. Ez a fejlődés csökkenést hoz a hang- és e-mail-szolgáltatások használatában, hiszen az idősek számára is egyre nyilvánvalóbb, hogy a fiatalabb generációk előnyben részesítik a szöveges kommunikációt.
A nagyobb képernyő és a felhasználóbarát kezelőfelület miatt a táblagépek vonzóak a 65–75 éves korosztálynak, és várhatóan tovább növelik majd népszerűségüket ebben a generációban.
Az idősebb generáció kapcsolódása (Connecting the Senior Generation) címet viselő jelentés eredményei részletesen itt olvashatók.
hirado.hu / fotó: Ericsson
Kapcsolódó cikkek
- Ingyen hozzáférhető könyv is hozhat anyagi hasznot
- Québec legalább az interneten független lesz
- Ingyen wifi lesz a szegedi, a miskolci és a pécsi vasútállomáson is
- Ingyen wifi: a közösségi oldalak a legnépszerűbbek a vasútállomásokon
- 2018-ra szélessávú internet lehet minden német háztartásban
- Tárlat a nőket mellőző videójátékok alternatíváiról
- Tavaly 44,5 évet telefonáltunk
- Egy 13 éves kislány felfedezte a trollkodás ellenszerét
- Betiltották az anonim wifi-csatlakozást az oroszok
- Többet kütyüznek, mint alszanak a britek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.