Napi három órát okostelefonoznak a fiatalok
Naponta átlagosan három órát töltenek okostelefonjaik használatával a fiatalok egy bonni kutatócsoport vizsgálata szerint. A telefont leginkább használó korosztályba, a 17-23 évesek közé tartozó ötszáz telefonhasználó aktivitását vizsgálták német kutatók.
Az eredményeket a kutatók egy saját fejlesztésű applikáció, a Menthal révén szerezték. Ennek letöltésével a felhasználók saját tevékenységeiket monitorozhatják. Néhány hónap alatt 150 ezren töltötték le és kezdték használni az alkalmazást. Közülük szúrópróbaszerűen, egyelőre nem reprezentatív módon választottak ki 500 használót.
Egy korábbi próbatanulmány viszonylag jobb eredményekre jutott: aszerint egy átlagos felhasználó minden 12. percben nyúl a telefonjához, így naponta 80 alkalommal aktivizálja a készüléket.
Markowetz szerint a legtöbbször a Facebookot és a Whattsapp nevű csevegőprogramot használták a kutatásban vizsgáltak.
Kapcsolódó cikkek
- A zenelejátszók és a fényképezőgépek használatát is befolyásolja az okostelefonok terjedése
- A rendszeresen internetezők több mint harmada e-vásárló
- Megérkezett a Nokia X2
- Múzeumok Éjszakája: az internet a múzeumokban is új látogatói élményt ad
- LG: látásunkhoz és arcunkhoz idomuló elektronikai termékek
- Nő az üzleti szféra érdekeltsége az okostelefonok piacán
- Kínai okostelefonnal beépített kémprogramot is kapunk
- Uniós átlag alatt van az internetellátottság
- Gyerekektől tudnak igazán tanulni a számítógépező idősek
- Ericsson: 2015-re több mobil-előfizetés lesz, mint ahány lakosa van a Földnek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.
Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?
A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.
A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.