Két szolgáltatással bővül a mobiltárca tesztelése
Két új szolgáltatással bővül februárban a mobiltárca alkalmazás tesztelése, egyben június végéig meghosszabbították a tavaly év közepén indult, és eredetileg fél évre tervezett tesztidőszakot - közölte a Magyar Mobiltárca Szövetség.
A közlemény szerint az NFC a jövőben olyan alapfunkcióvá válik a telefonokban, mint a mobilinternet-elérés vagy a kamera. A hazai mobilszolgáltatók várakozásai szerint 2014 végére az új okostelefon értékesítések nagy része már NFC-képes készülék lesz. Az NFC-technológián alapuló fizetés pedig egyre több elfogadóhelyen lehetséges: a Magyar Nemzeti Bank 2013. első félévi statisztikája szerint Magyarországon 22 ezer terminál képes PayPass típusú, érintéssel működő fizetésre.
A mobiltárca alkalmazás nyilvános magyarországi tesztelése 2013 júliusában indult 2000 fő részvételével. A Magyar Mobiltárca Szövetség koordinálásával megvalósuló projektben részt vesz mindhárom mobilszolgáltató - a Magyar Telekom, a Vodafone Magyarország és a Telenor Magyarország -, továbbá az OTP Bank, a MasterCard kártyatársaság és a SuperShop hűségprogram. A szolgáltatás technikai hátterét az ANY Biztonsági Nyomda (korábbi nevén Állami Nyomda) biztosítja.
A tesztelés első hat hónapjában a résztvevők több mint 20 ezer sikeres fizetési, illetve 3 ezer hűségpont tranzakciót hajtottak végre és összesen 60 millió forintot fizettek ki ilyen módon. A mobiltárcát eddig több mint 2200 érintés nélküli fizetésre lehetőséget biztosító helyen használták fizetésre, illetve közel 230 SPAR/Interspar üzletben hűségpont gyűjtésre.
Februártól az Interticket és az All You Can Move (AYCM) SportPass kibocsátója, a Klub Rekreációs Kft. is csatlakozik a mobiltárca teszteléshez. Az AYCM sportbérlet NFC-s változatával 8 budapesti sportlétesítménybe léphetnek be telefonjukkal a tesztben résztvevők. Az Interticket jegyrendszerén (jegy.hu) keresztül vásárolt jegyek pedig letölthetők a mobiltárcába, így az előadásra való belépéskor elegendő lesz a telefont a jegykezelőnél lévő olvasóhoz érinteni.
Kapcsolódó cikkek
- Kétezer tesztelő mondja: piacképes a MobilTárca
- Mobiltelefonnal azonnal küldhető adomány a QR-kód lefotózásával
- QR 2.0: Új generációs QR kód törölheti el a nyomtatott igazolványokat és jegyeket
- Indonéziában hódít mobil fizetési megoldásával a Cellum
- Okostelefon kezeli majd a hűségkártyát is
- A nemzeti mobilfizetési rendszer indulását jövő júliusra halasztanák
- Az év legjelentősebb infokommunikációs projektje a MobilTárca
- Termékfelismerős mobilapp a Cellumtól
- Fizetési rendszert tesztel a Facebook
- Elindult a Mobiltárca alkalmazás tesztelése
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.