A Microsoft az informatikai szektorra készíti fel a nőket
A Microsoft Magyarország DigiGirlz néven rendezvénysorozatot indított, melyen középiskolás és egyetemista diáklányok gyűltek össze azért, hogy megismerjék azokat a lehetőségeket és karrier utakat, amelyeket a technológiai szektor rejthet a számukra, egyúttal pedig betekintést kapjanak a legfejlettebb technológiák világába. A hazai rendezvény egyike annak a 18 DigiGirlz programnak, amelyeket a Microsoft közreműködésével rendeznek meg Közép-Kelet Európa különböző országaiban azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet arra, hogy az IT-szektornak több női munkaerőre van szüksége.
"Mind a mai napig élnek azok a nemi előítéletek, amelyek sajnos sok tehetséges fiatal nőt tartanak vissza attól, hogy felfedezzék a technológiai szektor számukra is sok izgalmat rejtő karrierútjait," mondta el Berzsenyi Márta, a Microsoft Magyarország HR-menedzsere. "A DigiGirlz kezdeményezés azért született meg, hogy felhívja a tanulók figyelmét a technológia világában rájuk váró lehetőségekre. Mi az esélyt és az eszközt adjuk, melyek révén mindenki megvalósíthatja saját elképzeléseit.”
A Microsoft Magyarországnál tartott DigiGirlz eseménysorozat a Nők a Tudományban Egyesülettel közreműködésben jött létre. Mind az egyetemisták, mind a középiskolások 3-3 napon keresztül nyerhettek betekintést a világ egyik legnagyobb számítástechnikai eszközszállító és szolgáltató vállalatának a működésébe, a rájuk váró karrierlehetőségekre, illetve a számukra is érdekes technológiai megoldásokba. Emellett pedig természetesen szabadon beszélgethettek a cégnél különböző pozíciókban dolgozó hölgyekkel, akik megosztották velük a karrierjükkel kapcsolatos személyes tapasztalataikat.
A DigiGirlz egyik fontos eleme a Mentoring program, melyben pályázat útján vehetnek részt azok a fiatalok, akik az eseménysorozaton megjelentek. A Microsoft munkatársai önkéntesen vállalnak mentor szerepet, támogatást nyújtva a mentoráltak részére.
A DigiGirlz, amely a Microsoft YouthSpark programjának része, a fiatal lányokat készíti fel a gazdasági környezet kihívásaira. „A DigiGirlz segítségével egy ígéretes utazás indult el, ami a fiatal lányokat segíti a pályaválasztással kapcsolatos döntésükben. Ennek fontos része az önismeret, a pályamodellek és példák bemutatása, valamint a lehetőség, hogy kipróbálják magukat. Elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy segítsük a fiatalokat a munkakeresés folyamatában, a legtehetségesebbek látókörét pedig kiszélesítsük annak érdekében, hogy a bennük rejlő potenciált az ország versenyképességét is javítva teljes mértékben kiaknázhassák." – tette hozzá Berzsenyi Márta.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar startupokat oktat a Microsoft
- Ingyenes Windows Azure tanfolyamok hazai informatikusoknak
- Virtuális Akadémiát nyit a Microsoft
- Szoros a verseny a magyar informatikus állásokért
- Új vezetők a Microsoft Magyarország menedzsmentjében
- Lányokat csábított az Ericsson
- Korszerű informatikai megoldások a magyar labdarúgásnak
- Microsoft YouthSpark: A változás első 99 szikrája
- „Csakeredeti”: játékos informatikai vetélkedő diákoknak
- Kihirdették a Microsoft „Meséltech. Beleszövitech. Nyertech.” pályázat győztesét
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A régiós pénzügyi vezetők harmada már teszteli a generatív AI megoldásokat
Közép-Európában már minden harmadik szervezetnek közvetlen tapasztalata van a generatív mesterséges intelligenciával, és mindössze a vállalatok négy százaléka várja passzívan, hogy a versenytársak tegyék meg az első lépést. A régióban négyből három pénzügyi vezető (73%) véli úgy, hogy az AI fontos a vállalatuk stratégiája szempontjából. A Deloitte legfrissebb CFO felmérése szerint a megkérdezett pénzügyi vezetők fele költségcsökkentést vár a mesterséges intelligencia bevezetésétől.
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.
A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet.
Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert.
Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere” díját
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.