Szoros a verseny a magyar informatikus állásokért
A "Morgan Stanley IT Expert Survey" felmérés rácáfol arra az általánosan elterjedt nézetre, hogy informatikus végzettséggel a zsebben az IT szakemberek kitüntetett helyzetben vannak a munkaerőpiacon, hiszen a megkérdezetteknek csupán egyharmada szerint engedhetik meg maguknak, hogy válogassanak, ha munkahelyről van szó.
Az informatikai szakmákban szoros verseny alakult ki Magyarországon a munkaerőpiacon: szinte minden megkérdezett egyetértett azzal, hogy folyamatosan fejlesztenie kell a tudását, ha versenyben akar maradni - mutat rá a tanulmány.
A Morgan Stanley tanulmánya megállapítja, hogy az informatikusok hajlamosak szabadidejüket is munkavégzésre áldozni: 86 százalékuk ezt természetesnek tekinti, 49 százalékuk pedig határozottan állítja, hogy erre szükség van. Leginkább a 40 év felettiekre jellemző, hogy szabadidejüket is munkavégzésre fordítják.
Kapcsolódó cikkek
- Három debreceni informatikus szállhat harcba az EuroSkills-en
- Lányokat csábított az Ericsson
- Új karrierportált vezetett be az MVM
- Több, mint tízszeresére nőtt a gyakornokok száma a Telekomnál
- Karrierlehetőséget kínál pályakezdőknek a Vodafone
- Álommunkára keres fiatal jelentkezőt a Sharp
- Mérnökgenerátorral toboroz a Magyar Telekom
- Továbbra is népszerű az IT a hazai fiatalok körében
- Egyre népszerűbb a Telekom gyakornoki programja
- Új ügyvezető igazgató az OKI-nál
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.