Vegyes tapasztalatokkal zárta első félévét az informatikai klaszter

MTI Sajtóadatbank, 2013. augusztus 21. 15:35

Vegyes tapasztalatokkal zárta első félévét az Országos Minősített Informatika és Rendszergazda Hálózat Klaszter (OMIR), a piaci környezet nehezebb, a szakemberek tudásszintje differenciáltabb, az érdeklődés pedig nagyobb, mint az induláskor látszott - közölte a szervezet szerdán.

Az ez év januárjában alakult OMIR azért jött létre, hogy közös beszerzésekkel, szakmai, értékesítési, marketing és vezetési képzésekkel, valamint piacszerzéssel segítse a tagjait.
 

A tervek szerint a tagok száma az év végére érte volna el az ötvenet, de jelenleg már mintegy 220 tagot számlál a szervezet. Közülük mintegy 20 cég rendes tag, illetve kétszáz pártoló tag státusú informatikus is csatlakozott hozzá.
 

A közlemény szerint az elmúlt fél évben 11 tematikus szakmai képzést rendeztek, emellett több kisebb közös kivitelezési projektet valósítottak meg. A további kivitelezési projektek vállalását nehezítette, hogy jóval nagyobb az egyes szakemberek felkészültsége közötti eltérés, mint azt várták.
 

Olyan gyorsan fejlődött az informatika, hogy sok rendszergazda nem tudta tartani a lépést, ezért át kell alakítani a képzési tematikát - idézi a közlemény Kiril Kirovot, az OMIR ötletgazdáját és szervezőjét.
 

A szakember sikeresnek értékeli az első hónapokat, szerinte a megugrott taglétszám jelzi a szakma igényét. A tapasztalatok alapján újragondolják a következő időszakot; a tervek között szerepel egy szakmai konferencia szervezése, a differenciált képzések elindítása, valamint a rendes tagok számának és a közös kivitelezési projektek volumenének növelése.

Kulcsszavak: marketing OMIR

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59