Vegyes tapasztalatokkal zárta első félévét az informatikai klaszter
Vegyes tapasztalatokkal zárta első félévét az Országos Minősített Informatika és Rendszergazda Hálózat Klaszter (OMIR), a piaci környezet nehezebb, a szakemberek tudásszintje differenciáltabb, az érdeklődés pedig nagyobb, mint az induláskor látszott - közölte a szervezet szerdán.
A tervek szerint a tagok száma az év végére érte volna el az ötvenet, de jelenleg már mintegy 220 tagot számlál a szervezet. Közülük mintegy 20 cég rendes tag, illetve kétszáz pártoló tag státusú informatikus is csatlakozott hozzá.
A közlemény szerint az elmúlt fél évben 11 tematikus szakmai képzést rendeztek, emellett több kisebb közös kivitelezési projektet valósítottak meg. A további kivitelezési projektek vállalását nehezítette, hogy jóval nagyobb az egyes szakemberek felkészültsége közötti eltérés, mint azt várták.
Olyan gyorsan fejlődött az informatika, hogy sok rendszergazda nem tudta tartani a lépést, ezért át kell alakítani a képzési tematikát - idézi a közlemény Kiril Kirovot, az OMIR ötletgazdáját és szervezőjét.
A szakember sikeresnek értékeli az első hónapokat, szerinte a megugrott taglétszám jelzi a szakma igényét. A tapasztalatok alapján újragondolják a következő időszakot; a tervek között szerepel egy szakmai konferencia szervezése, a differenciált képzések elindítása, valamint a rendes tagok számának és a közös kivitelezési projektek volumenének növelése.
Kapcsolódó cikkek
- Ipsos: Megérik a pénzüket az online kampányok
- Június 12-én lesz az Országos Marketing konferencia
- Digitális Közönségmérés: Elindult a dkt.hu szolgáltatás
- Új mobil hirdetési sablonok az Adverticum AdServerében
- Megváltozott fogyasztói szokások a piaci résztvevők szemszögéből
- Miben hisznek a hazai webshopok?
- A digitális reklámpiac 14%-kal nőtt 2012-ben
- Az EdgeRank algoritmus marad, de az esélyek változnak
- Kézben hordott hirdetések – XIII. Mfor Marketing Konferencia
- Tizedével nőtt az online és mobil hirdetési piac
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.