Közösségi oldalak: Ha nyár, akkor betörés

MTI Sajtóadatbank, 2013. augusztus 8. 10:21

Nyáron a betöréseknek is "főszezonja" van és a betörők egyre gyakrabban használnak fel a közösségi oldalakon megosztott információkat a célpont és az idő kiválasztásához - figyelmeztet az osztrák rendőrség.

Egyre többen osztják meg a közösségi oldalakon nyaralási terveiket ismerőseikkel, ezzel azonban a betörők is visszaélhetnek. A lakásbelsőkről megosztott fotókból az is kiderül, hogy mit lehet ellopni, az állapotjelentések és nyaralási fotók pedig árulkodnak a lakó távollétéről.

 

"Erőteljesen növekszik a facebookos állapotjelentések és nyaralási fotók alapján elkövetett betörések száma. Egyre gyakrabban halljuk a kihallgatásokon a betörőktől azt, hogy ezek alapján szemelték ki áldozatukat" - mondta az ORF rádió hírportáljának Roman Hahslinger, a bécsi rendőrség szóvivője.

 

Az osztrák rendőrség azt tanácsolja a közösségi oldalak felhasználóinak, hogy bánjanak körültekintően személyes adataikkal, így például ne adjanak meg születési dátumot és lakcímet. Sokan nem mindenkit ismernek, aki a közösségi oldalakon "ismerősük" lesz - mutat rá Hahslinger.
 

A Facebook-profil beállításainál érdemes ügyelni arra, hogy az állapotjelentések és fotók ne jelenhessenek meg keresőoldalakon - tanácsolja Daniela Zimmer, az osztrák Munkáskamara fogyasztóvédelmi szakértője.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét

A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.

2024. május 2. 19:14

Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát

A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából. 

2024. május 2. 17:48

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14