A „közösségi üzlet” trendjéhez fejleszti szoftvereit az IBM
A közösségi munkavégzés lehetővé teszi, hogy egy vállalat virtuálisan összevonja a különböző országokba elosztott irodáit, egységessé tegye üzleti folyamatait, és közös információs bázist teremtsen. Az egyik országban kiadott árajánlat részleteit például azonnal láthatja a legtávolabbi kirendeltség is, egy-egy összetett megoldás kapcsán azonnal elérhető az illetékes személy, akivel például videókonferencián lehet egyeztetni. A téma szakértői szerint a közösségi üzlet modellje nem pusztán az együttműködést jelenti, hanem az üzleti működés folyamatos elemzéséből adódó tapasztalatokat, a munkavégzés mobilitását és rugalmasságát is. Az Orlandóban nemrég megrendezett IBM Connect konferencián olyan megoldásokat mutattak be, melyek ehhez a közösségi modellhez teremtenek biztos technológiai hátteret.
Social Business
Nem meglepő, hogy a közösségi szolgáltatások kiterjesztéséhez a marketingben bevált gyakorlatok adták a mintát. A kérdés az lett, miként konvertálható mindez a vállalat más egységeire, hogyan hathatja át ez a koncepció a szervezet egész működését. Pozitív hatásairól már több területen gyűlnek a bizonyítékok: egy McKinsey tanulmány szerint a 'Social Business' a marketing hatékonyságát 17%-kal, az értékesítés hatékonyságát 15%-kal, az ügyfél-elégedettséget 20%-kal növeli, a termékfejlesztés idejét pedig 20%-kal csökkenti.
Notes és társai: túl a Lotuson
Az IBM független fejlesztőkkel is együttműködött, hogy képes legyen átfogó infrastruktúrával lefedni a végfelhasználók kommunikációs, csoportmunka és közösségi igényeit, melyek természetes része a mobil eszközök integrálása is. Ezek az igények egyáltalán nem korlátozódnak a nagyvállalati szektorra, az IBM a közepes méretű, sőt kisvállalatoknak is kínál megoldást – speciális árszabással, a szegmens igényeihez igazított termékekkel.
Bár a legismertebb, 20 éve használatos IBM-szoftver, a Lotus Notes sokáig a céges levelezés és naptárkezelés szinonímája volt, a szoftver már fejlesztésének korai stádiumaiban tartalmazott csoportmunka-elemeket is, mára pedig összetett, bővíthető platformmá nőtte ki magát. Új verziójának neve IBM Notes 9 Social Edition, és korszerű felhasználói felülettel támogatja a „Social Business” elvárásait.
Jó társa lehet a munkában az IBM Traveler 9, amelynek szolgáltatásai Windows Phone 7.5, 7.8 és Windows 8 rendszereket futtató készülékeken is elérhetők, de olyan tableteken is, amelyek Windows operációs rendszerrel üzemelnek (Windows RT). Kibővült platformtámogatás teszi lehetővé a szerver oldali komponensek futtatását IBM iSeries, Windows 2012, RedHat 6 vagy SUSE 11, 64 bites rendszereken.
Az IBM Connections 4.5 verziójában a dokumentumkezeléshez kapcsolódó új szolgáltatások jelennek meg. A fájlokat mappákban és beágyazott almappákban lehet tárolni, az új dokumentumokat jóváhagyási folyamaton átfuttatni (jóváhagyás/elutasítás/folyamat leállítása). Az 'IBM Connections File Sync' segítségével a megosztott fájlok automatikusan a felhasználó gépére töltődnek (támogatva az ún. 'round trip editing'-et).
A virtuális tárgyalásokat támogató IBM Sametime Next a megújulás keretében új videómotort kapott, így minden résztvevő látja és hallja egymást a webes találkozókon. A szolgáltatás igazodik a kliensek kapacitásához, a hálózati lehetőségekhez és a felhasználói beállításokhoz, a konferencia eltérő módon jelenhet meg a különböző felhasználóknál. A webkonferencia hang- és képszolgáltatásai elérhetőek Windows, Mac és Linux munkaállomásokon, Internet Explorerben, Firefoxban, Safariban és Chrome-ban.
Docs az IBM-től?
Napjaink munkavégzési gyakorlata a felhő alapú megoldások felé tolódik, a mindennapos, rugalmasan bővíthető kollaborációhoz a Google dokumentumkezelő eszközei járták ki az utat. Ezekre a tapasztalatokra épít az IBM új, webes dokumentumkezelő megoldása is, az IBM Docs, amelyet nemrég jelentett be a vállalat. Ahogy a mai IBM szoftverek jelentős részének, ennek is van natív mobilos felülete.
Kapcsolódó cikkek
- Fogyókúra szórakoztató számítógépes programmal
- Európa legerősebb szuperszámítógépét adták át Németországban
- Újabb nyílt forráskódú szoftvereket használhatnak oktatási intézmények
- Academic Initiatives: IBM technológia a magyar felsőoktatásért
- IBM új belépőszintű és közepes teljesítményű szerverek Power7+ processzorral
- Elindult a Brozie közösségi böngésző szolgáltatás
- Új vállalati közösségi alkalmazás a Liferay-től
- Az IBM sorozatban huszadszor a szabadalmi lista élén
- Az RRC az IBM Storage eszközök és UNIX szerverek hivatalos hazai disztribútora lett
- IBM technológia segíti a mobilfizetés hazai terjedését
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.