NMHH: Egyre kevesebb a hibás, előírásoknak nem megfelelő termék a piacon
A hatóság 2012-ben összesen 111 helyszíni ellenőrzést végzett, és hozzávetőlegesen 250 berendezés megfelelőségét vizsgálta. Az évek óta tartó folyamatos ellenőrzés eredményének is betudható, hogy egyre kevesebb a hibás, előírásoknak nem megfelelő termék a piacon, ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy a munkát a jövőben ne kellene folytatni.
Az NMHH 2012-ben november 19-ig bezárólag a hírközlő végberendezéseknél 81 típus közül 11-et, a rádió-berendezéseknél 76 típusból 28-at, míg a nagyfrekvenciás jelet kibocsátó vagy mellékhatást keltő berendezéseknél 112 típusból hatot talált nem megfelelőnek.
A hatóság honlapján bárki megtekintheti azoknak a berendezéseknek a listáját, amelyeknél a hatóság a saját akkreditált mérőlaboratóriumának eredményei alapján a forgalmazást megtiltotta. E félévente frissített lista alapján a kereskedők árubeszerzéskor ellenőrizhetik, hogy milyen terméket ne vegyenek át forgalmazásra, de a lista hasznos lehet a vásárlók tájékozódásához is. [http://nmhh.hu/tart/index/568/Betiltott_berendezesek]
Aki részletesebb információt szeretne a betiltott berendezésekről, az az NMHH Mérésügyi főosztálya által üzemeltetett webes alkalmazásból (http://emirpub-prod.nmhh.hu/pubrendszer-web/berendezes-piacfelugyelet/bukottBerendezesList.jhtml) a háztartási eszközöktől kezdve a bébiőrön és a lakásriasztón keresztül a modemekig minden olyan eszköznek utánanézhet, amelynek a forgalmazását az NMHH megtiltotta.
Ha megvizsgáljuk a 2012 első félévében betiltott berendezéseket, láthatjuk, hogy szám szerint nem sok akadt fenn a rostán, azonban ezek között van energiatakarékos fénycső éppúgy, mint rádióvezérlésű gyermekjáték, szivargyújtóról működtethető FM-transzmitter, távirányító vagy telefon.
A vásárlóknak adható legjobb általános tanács az, hogy kerüljék a bizonytalan forrásból származó, gyanúsan olcsó hírközlési berendezéseket, szórakoztató-elektronikai vagy informatikai eszközöket, játékokat, szerszámokat, mivel ezekkel szándékunkon túl is zavart okozhatunk akár a saját háztartásunkban, akár másoknál a sokféle elektronikus gép, eszköz működésében.
Kapcsolódó cikkek
- Novemberben tovább fogyott a mobilpiac
- NMHH hatósági ellenőrzés az UPC szerződésmódosításai miatt
- Októbertől rövidebb idő alatt lehet számhordozással telefonszolgáltatót váltani
- Ezerkettőszáz bejelentést kezelt 2012-ben az Internet Hotline
- Megengedett szint alatt van az elektroszmog
- Médialabort adott át a NMHH és a Pécsi Tudományegyetem
- NMHH: egy új mobilpiaci szereplő fokozná a versenyt és javítaná a szolgáltatások minőségét
- A webshopok háromnegyede nem felel meg a fogyasztóvédelmi szabályoknak
- Hatmillióval támogatja a Médiatanács az online filmek gyártását
- Zökkenőmentesen halad a digitális átállás
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.