Google: a tanulóképes webes szolgáltatásoké a jövő
A "Your Future Home on Internet" című előadása elején Scott Rubin saját budapesti utazásának példáján vezette fel milyen szerepet tölt be manapság a mobil eszközökkel elérhető információ, és mi mindenre lehet még képes a jövőben: utazása előtt az interneten foglalt repülőjegyet és szállodát. Induláskor egy valós idejű közlekedési szolgáltatásnak köszönhetően tudott időben kijutni a reptérre, majd a mobil készülékén elmentett elektronikus beszállókártyával próbált felszállni a budapesti gépre - ami azonban a londoni repülőtér egy másik termináljáról indult.
Készüléke ugyan helyes információkkal látta el, de ő maga nem figyelt oda eléggé - mondta. Az emberi tévedést a legpontosabb információval sem lehet kiküszöbölni - hacsak nem az új, tanulóképes, szokásainkhoz idomuló, prediktív webes szolgáltatásokkal.
A web statikus információforrásként született meg, majd napjainkra egymással folytatott kommunikációt lehetővé tévő dinamikus, kreatív információs közeggé fejlődött. A jövőben a webes szolgáltatások sokkal mélyebben beleivódnak majd mindennapi életünkbe és nemcsak információval látnak majd el bennünket, hanem megtanulják szokásainkat is és önállóan ellátnak bennünket a tanultak alapján számunkra feltehetően szükséges információkkal - mondta Scott Rubin.
Az információszolgáltatástól a tudás átadása felé haladunk, és már el is érkeztünk ennek az új korszaknak a küszöbére. A keresőszolgáltatás már most is javaslatokat tesz a kért információra az "autocomplete" funkcióval, ugyanakkor a találati oldalon már megjelennek a keresés alapján egyéb releváns információk is.
A webes szolgáltatások tanulóképessége akár prediktív funkcióban is kiteljesedhet: bizonyos keresőszavak megszaporodásából előre lehet jelezni eseményeket, mielőtt azok bekövetkeznének. Betegségtünetekre vonatkozó keresések megszaporodása például járvány kitörését jelezheti előre. Természetesen nyilvános, nem privát információk elemzéséről van szó - hangsúlyozta Scott Rubin.
A szolgáltatások tanulóképességét egy kérdésre adott válaszban a Google Translate példájával érzékeltette a Google kommunikációs igazgatója: a még sok kívánnivalót maga után hagyó magyar nyelvi fordítással ellentétben ugyanis a Google angol-spanyol fordító szolgáltatása "szinte tökéletes" - mondta Scott Rubin. Ennek az az oka, hogy az angol és a spanyol a leggyakrabban használt nyelvek az interneten és a szolgáltatás a felhasználók által adott javításokból tanul.
Hangsúlyozta, hogy a világ hatalmas mobilkommunikációs robbanás előtt áll. Senki nem volt képes előre jelezni azt az óriási változást, amit a mobil eszközök hoztak az emberiség életébe. Nemcsak az eszközök, de a rajtuk futó alkalmazások száma is rohamosan emelkedik. A 2012 júniusát megelőző 12 hónapban az Egyesült Államokban például 91 százalékkal nőtt a mobil készülékekre telepített alkalmazások száma - tette hozzá.
A fejlődés árnyoldalaiként a rosszindulatú felhasználás nagyobb veszélyét és egyes államok ellenőrzési és korlátozási törekvéseit nevezte meg Scott Rubin. A problémára a ITU (International Telecommunications Union) Telecom World 2012 decemberi konferenciáján Dubaiban keresnek majd a kommunikáció szabadságát és biztonságát egyaránt garantáló megoldást találni - mondta a Google és a YouTube kommunikációs igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Okostelefonhoz okos sisak
- SMS tehéntől
- Lockitron: a virtuális kulccsomó
- A Google tavaszi nagytakarítása
- Megérkezett a Google Street View Horvátországba
- Korallzátonyok víz alatti panorámafelvételeivel bővült a Google Street View
- Már nyaralót is vettünk mobilról
- T-Home Interaktív TV Videotéka mobilon
- 2013 márciusáig biztosan nem emel árat a Tesco Mobile
- Az NMHH a jogszabályoknak megfelelően járt el a frekvenciatender során
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.