Humort és rapet néz online a magyar

forrás Prim Online, 2012. szeptember 21. 12:34

Mától publikus a nyár legnézettebb online magyar zenei videóinak rangsora. A weben fogyasztott magyar zenei tartalmakat mérő Artisjus-YouTube Közösségi Toplista a 2012. június-augusztusi időszak megtekintéseit mutatja. Vicces és komoly videók, profik és amatőrök, hivatalos videoklipek és kép nélküli hangfelvételek tarkítják a nyár legnézettebb online felvételeinek rangsorát. A „like” gomb azonban árnyalja a képet: attól, hogy valamit sokan megnéznek, még nem biztos, hogy kedvelik is.

Az első helyhez három hónap alatt közel 5,9 millió megtekintés kellett: ennyivel vezeti Majka & Curtis & Blr „Belehalok” című dala az Artisjus-YouTube Közösségi Toplistát. A trió duplázott: az idei első toplistán is toronymagasan megelőzték a többi produkciót. Ezüstérmes 3,2 millió letöltéssel az Irigy Hónaljmirigy, míg Pamkutya 2,2 milliós nézettséggel éppen a listavezető „Belehalok” című dal paródiájával léphetett fel a nyári dobogó harmadik fokára.

A YouTube nagy zenei archívumában nem csak a friss slágerek nézettek, de a nyári toplistán az idei videók aránya 70 százalék. A 21 db 2012-es dal mellett 4 tavalyról származik, és van 5 olyan is, ami 2007-2009 között került fel a világhálóra. Ilyen például a „Most múlik pontosan” a Csík zenekar feldolgozásában.
 
A YouTube egy-egy videó megtekintése után más dalokat is felkínál, ezért a 2012. nyári rangsorban nem ritka a duplázás. Majka 4 felvételben érintett, Flour háromban, Young G, a Children of Distance és az Irigy Hónaljmirigy pedig 2-2 dallal szerepel a harmincas listán.
A magyar online közösség zenében is imádja a vicceset: A népszerű videókhoz gyakorta készül paródia, a Top 30 között 3 ilyennel találkozunk. 
 
A nézettség azonban messze nem egyenlő a népszerűséggel, a nethasználók a „like” és „dislike” gombok segítségével visszajelzést is adhatnak. Bár a listán szereplő 30 zenei videónál a „nem tetszik” arány 10 százalék alatt marad, a lista 7 dala erősen megosztja a nézőket. E tekintetben rekordot dönt Cristofel „Kubai ritmus” című videója, amelyet ugyan közel 2 milliószor néztek meg, mégis a szavazók 87 százalékánál verte ki a biztosítékot.
 
Az Artisjus-YouTube Közösségi Toplistájának 10 legnépszerűbb videóját 3 hónap alatt több mint 20 milliószor nézték meg. A zenei videók nem csak Magyarországon népszerűek. Az USA-ban a Nielsen kutatása már a tinik első számú zenei forrásaként emlegeti a YouTube-ot. Az oldal Magyarországra hangolt változatát fél éve indították el, az ennek nyomán megkötött megállapodások teszik lehetővé, hogy még több magyar videó, zene legyen az oldalon.
 
A lista negyedévente frissül és az Artisjus által kiadott Dal+Szerző magazinban jelenik meg. 
Kulcsszavak: Artisjus YouTube videó

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Copilot for Microsoft 365 már magyarul is

A Microsoft bejelentése szerint 16 újabb nyelvvel gyarapodott azon nyelvek száma, amelyeket a vállalat generatív mesterséges intelligenciára alapuló alkalmazása, a Copilot for Microsoft 365 támogat mind az üzleti, mind pedig az egyéni felhasználók esetében. A magyar is ezek között van.

2024. május 11. 13:43

Ilyen lesz az első, személyzet nélkül is működő magyar bolt

A tervek szerint már idén nyáron elindulnak az első távfelügyelt boltok Magyarországon. A technológia révén a hagyományos üzletek átalakítást követően személyzet jelenléte nélkül is nyitva tarthatnak, akár 24/7-es üzemmódban. 

2024. május 11. 12:01

A régiós pénzügyi vezetők harmada már teszteli a generatív AI megoldásokat

Közép-Európában már minden harmadik szervezetnek közvetlen tapasztalata van a generatív mesterséges intelligenciával, és mindössze a vállalatok négy százaléka várja passzívan, hogy a versenytársak tegyék meg az első lépést. A régióban négyből három pénzügyi vezető (73%) véli úgy, hogy az AI fontos a vállalatuk stratégiája szempontjából. A Deloitte legfrissebb CFO felmérése szerint a megkérdezett pénzügyi vezetők fele költségcsökkentést vár a mesterséges intelligencia bevezetésétől. 

2024. május 11. 10:22

360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról

Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?

2024. május 10. 20:41

Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.

A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet. 

2024. május 10. 19:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36