Az EU enged a lobbinak az "elfeledettség jogával" kapcsolatban
Viviane Reding igazságügyi és alapjogi biztos egy, az Amerikai Kereskedelmi Kamara által szervezett rendezvényen jóval óvatosabban fogalmazott, mint korábban. Míg márciusban dörgedelmes beszédében bevezette az "elfeledettséghez való jog" fogalmát, és azt szorgalmazta, hogy az online vállalatok kötelezően igazolják, miért van szükségük a személyes adatok tárolására, most alig érintette ezt a kérdéskört.
"Az elfeledettséghez való jognak a már létező szabályozásokon kell alapulnia" - mondta a hétfői rendezvényen. "Ha valaki nem szeretné, hogy adatait továbbra is tárolják, a cég pedig nem tud jogos indokot felhozni a kéréssel szemben, akkor az adatokat el kell távolítani."
Miután többen arra panaszkodtak, hogy az európai adatvédelmi szabályozás töredékes, alkalmazása pedig túl költséges, Reding mind a 27 tagállamban érvényes, egyszerűbb rendelkezést ígért. A biztos azt is hozzátette, hogy az új szabályozás "drasztikusan" csökkenti majd az adminisztrációs költségeket, és "üzletbarátibb környezetet" teremt.
A jelenlegi adatvédelmi törvény még az internetes korszak hajnalán, 1995-ben lépett életbe, mielőtt a Facebookhoz és a Twitterhez hasonló közösségi oldalak megjelentek volna.
Az új szabályozás azonban már most két év késésben van, s még ha a terveknek megfelelően januárban az uniós képviselők elé is kerül, a rohamos technológiai fejlődés következtében megint elavulttá válhat, mire nemzeti szinten átveszik - figyelmeztet az EUobserver.
Kapcsolódó cikkek
- Konzervatív-liberális vita a távközlési adatok tárolásáról a német kormányban
- Az Európai Bizottság helyteleníti a fájlcserélők elleni kemény amerikai fellépést
- Bepanaszolták adatvédelmi problémák miatt a Facebookot
- Az adatvédelmi biztosnál bővebb jogkörökkel működik majd a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
- Tényleg "ellopják" minden adatunkat a gyártók és a szolgáltatók?
- Távközlés: Több száz EU-jogsértési döntés, Magyarország egyben érintett
- Betegbiztosítási adatokat tettek közzé a neten - tiltakozásul
- Jogszabályellenes a távközlési cégek különadója
- EU: Felelőssé tehető az eBay, ha aukcióin jogsértést követnek el
- EU: az internet "hadszíntérré" válhat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újgenerációs, sajátmárkás készülékek a Telekomnál
A Telekom május 23-án piacra dobja az újgenerációs, saját márkás készülékeit, a T Phone 2 5G-t és T Phone 2 Pro 5G-t. A telefonok nagyobb teljesítményű processzorral, fejlett kamerarendszerrel és kiváló minőségű kijelzővel érkeznek, hogy optimalizált játék- és streaming-élményt nyújtsanak felhasználóiknak.
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.
NIS2 visszaszámlálás: Másfél hónapjuk van a vállalatoknak a NIS2 nyilvántartásba vételre
A NIS2 direktíva számos követelményt fogalmaz meg az EU-tagállamok kiber- és információbiztonságára vonatkozóan. Magyarországon a „2023. évi XXIII. törvény a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről”, azaz a „Kibertan-törvény” implementálja a direktíva rendelkezéseit, melynek értelmében az érintett vállalatoknak 2024. június 30-ig regisztrálniuk kell magukat a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) által kijelölt online felületen.
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.