Minden rekord megdőlt az amerikai online eladásokban a "kíberhétfőn"
A "kíberhétfő" a csütörtöki hálaadás utáni első olyan munkanap, amikor az amerikaiak tömegesen térnek vissza a munkahelyi komputereikhez, s rendelik meg a karácsonyra szánt ajándékokat vagy a saját felhasználásra szánt, leszállított értékű termékeket. A kereskedők csakúgy, mint a "fekete péntek" elnevezésű, ünnep utáni bevásárló napon, hétfőn is jelentős árengedményekkel és ingyenes házhozszállítással ösztönzik az embereket online vásárlásra.
Az idei "kíberhétfői" eladások összértéke a várakozások szerint eléri az 1,2 milliárd dollárt. Most fordult elő másodszor, hogy egyetlen nap leforgása alatt 1 milliárd dollárnál nagyobb forgalmat sikerült lebonyolítani az interneten, ami az elemzők szerint világosan mutatja a "kíberhétfő" növekvő jelentőségét az Egyesült Államokban. Egy-egy online megrendelés átlagos értéke 198,26 dollár volt, ami 2,6 százalékkal haladta meg a tavalyit.
A legkelendőbb cikkek egyike az Amazon online könyvforgalmazó Kindle olvasója volt, amelyből idén négyszer annyit adtak el, mint tavaly ilyenkor, a favorit pedig az újonnan piacra dobott Kindle Fire volt. Az eBay slágere a 16 gigabájtos Apple iPad 2 volt, amelyet 50 dollárral a gyártó által ajánlott ár alatt, 449 dollárért forgalmaztak, s amelyből hétfő reggel kevesebb mint 2 óra alatt kifogytak. A Wal-Mart 209 dollárért adta a 81 centis képátmérőjű HDTV-t.
Több forgalmazónál a "kíberhétfői" kedvezmények egész héten tartanak. Az első eredmények alapján úgy tűnik, hogy az akciós hétvégével gyakorlatilag az összes kereskedő jól járt, de a legnagyobb nyertes a Wal-Mart, a Best Buy és Macy's áruházlánc volt.
Az amerikai Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség mérései szerint a hálaadást követő négy napon 16,4 százalékkal nőtt a vásárlások száma. Egy fogyasztó átlagban 398,62 dollárt költött a "fekete péntek" hétvégéjén, ebből 150,53 százalékot - vagyis az egész összeg 38 százalékát - online módon.
Az amerikai igazságügyi minisztérium szerint egyébként a "kíberhétfőt" megelőzően 150, hamisított termékeket forgalmazó weboldat kapcsoltak le - közölte kedden a The Washington Post.
Kapcsolódó cikkek
- NRC: a magyar internetezőknek csaknem a fele egyetért az internet jogi szabályozásával
- Több száz lengyel vizuális művészeti film egy múzeum honlapján
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Leonardo pixelekre bontva
- Disznóvágási demokrácia: szavazás neten a halálba küldendő sertésre
- Elektronikus kereskedelmi mintavárosokkal kísérleteznek Kínában
- Digitalizálják a Szabadkai Városi Könyvtár dokumentumait
- Apróhirdetési körkép: A többség már online csinálja
- Irodalmi hősök fantomképeken
- Újabb civil megmozdulás az ACTA ellen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elhunyt Zsakó László, a hazai számítástechnika tanárképzés elindítója
Életének 67. évében elhunyt Zsakó László, az ELTE Informatikai Kar Média- és Oktatásinformatika Tanszék nyugalmazott egyetemi docense, a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Tehetséggondozási Szakosztályának vezetője.
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.