Növekedtek az innovatív magyar informatikai cégek
Az IVSZ közleménye szerint, bár a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációs államtitkárságának megszűnése nem tekinthető pozitív fejleménynek, a nemzeti fejlesztési tárcánál és a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériumban magas szinten foglalkoznak az iparági kérdésekkel.
A IVSZ közleménye szerint fontos, hogy augusztustól a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsot véleményalkotó és javaslattevő szereppel ruházták fel az informatika és a hírközlés területén (IKT) megalkotásra váró stratégiai döntésekben, ami szintén biztosítéka az iparági kérdések hatékony kormányzati képviseletének.
A közlemény szerint az infokommunikációs iparágban keresletet visszafogó tényező, hogy a magyar kis- és közepes cégek erőteljes költségcsökkentésekre kényszerülnek, s így többek között az informatikai beszerzéseiket is elhalasztják.
Nem segíti az IKT cégeket az sem, hogy az Elektronikus Közigazgatás Operatív Programban még mindig nem indultak el az ígért informatikai projektek.
A közlemény kitér arra, hogy átcsoportosítások révén 30 milliárd forintot visszakapott a szakma, így összesen több mint 80 milliárd forint áll rendelkezésre ilyen célokra.
Az IVSZ szerint várhatóan ösztönző hatású lesz a digitális készségek elterjedésére az ősszel tárgyalásra kerülő elektronikus ügyintézésekről szóló törvény is, ami újabb lendületet ad az iparágnak.
A magyarországi elektronikai iparban 75 ezer alkalmazottat foglalkoztatnak, s a bruttó hazai termék (GDP) 5,3 százalékát állítja elő.
Kapcsolódó cikkek
- Adatközpont-iparági fogalomtárat készített az IVSZ
- „Felhőben” képzelik el jövőjüket a magyar kisvállalkozások
- Az ACTA széleskörű társadalmi egyeztetését szorgalmazza az IVSZ
- Az internet növeli a gazdaság teljesítményét és segít a munkaerő megtartásában
- Több informatikus és mérnökhallgató a felsőoktatásban
- Virtualizáció és felhő elfogadási trendek
- Mi várható a memóriapiacon 2012-ben?
- Ezermilliárd dollár fölé nőhet a szórakoztató elektronikai ipar bevétele az idén
- Online ügyfélszerzés és ügyfélmegtartás recesszióban
- Az előfizetők 20 százalékának van okostelefonja
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A magyarok tartozásainak 43%-a telekommunikációs szolgáltatásokhoz köthető
Friss adatok szerint a magyar lakosság tartozásainak majdnem fele telekommunikációs szolgáltatásokhoz köthető, a befizetések közel 84%-a pedig már banki átutalással történik – derül ki az EOS Magyarország kutatásából.
Stratégiai együttműködést jelentett be az SAP és az Amazon Web Services
Az SAP AI Core és az Amazon Bedrock alapmodell szintű integrációja a vállalati ügyfelek számára egyszerűsíti a manuális folyamatokat és generatív AI-alapú betekintést kínál vállalati folyamataikba
A HONOR közzétette 2023-as ESG jelentését a Fenntartható Fejlődés Fórumán
A HONOR megrendezte a második HONOR ESG Fenntartható Fejlődési Fórumot a pekingi Palotamúzeum Jianfu Palotakertjében. A rendezvényt olyan szervezetek támogatták, mint az ENSZ Ipari Fejlesztési Szervezetének (UNIDO) Befektetési és Technológiafejlesztési Irodája (ITPO), a Központi Szépművészeti Akadémia (CAFA) és a Kínai Körforgásos Gazdaság Szövetsége (CACE). Az eseményen diplomaták, nemzetközi szervezetek, ipari szövetségek, egyetemek és vállalkozások vettek részt, hogy a fenntarthatóságot átfogó módon vitassák meg.
PocketBook Verse Pro Color: kompakt e-olvasó színes kijelzővel
Színesben is jobb képfelbontással érkezik a PocketBook legújabb elektronikus könyvolvasója. A kompakt méretű Verse Pro Color vízálló, támogatja a hangoskönyveket és a Bluetooth-kapcsolaton keresztüli felolvasást, teljesítményét pedig immár négymagos processzor biztosítja.
K&H: kivárnak a cégek az innovációkkal
A kedvezőtlen gazdasági kilátások és a drága források miatt a magyar vállalatok kivárnak a termék- és szolgáltatásfejlesztéssel, inkább a meglévő ügyfélkörük megtartására, jobb kiszolgálására, valamint belső folyamataik hatékonyságának javítására törekszenek – derül ki a K&H innovációs index felméréséből.