Emberközeli interfész a Fujitsu-tól
Terminál-prototípus emberközpontú szolgáltatásokhoz
Az időseknek, gyerekeknek vagy mindennapi felhasználásra szánt emberközpontú szolgáltatások nyújtásához emberközeli interfészre van szükség. Erre a célra készítette el a Fujitsu robottermináljának plüssmackó kivitelű prototípusát. Természetes, élethű viselkedésével és interaktív készségeivel lehetővé teszi, hogy a felhasználók kisállatokkal és csecsemőkkel szerzett tapasztalataik alapján, természetes, interaktív kommunikációt folytathassanak a terminállal.
A természetes, élethű megjelenés az ismerősség érzését kelti a felhasználókban, felkelti érdeklődésüket és leköti figyelmüket. A robotterápia idősgondozásban való alkalmazásáról jelenleg folynak a kísérletek. Egy napon ezek a barátságos robotterminálok mindennapjaink részévé válhatnak, hogy emberközpontú szolgáltatásaikkal segítsenek, gyógyítsanak és motiváljanak bennünket.
Jellemzők:
Az ismerősség érzésének felkeltése és a magától értetődő, természetes interakció érdekében a prototípus a következő tulajdonságokkal rendelkezik:
- Barátságos megjelenés
- Életszerű, antropomorf viselkedés
- Csecsemőszerű interakciós készségek (szemkontaktus stb.)
Lehetséges alkalmazási területek
- Terápiás robot időseknek
- Oktatási terminál gyerekeknek
- Felhasználóbarát háztartás-automatizációs interfész
Kapcsolódó cikkek
- Mobiltelefont állítanának Föld körüli pályára brit mérnökök
- Fujitsu: szemüveg nélküli 3D asztali PC
- Újra megnyílt a Mindentudás Egyeteme
- Szupererős fémüveg
- Tudományos nosztalgia – Újra épül az EDSAC
- Tudományos pályázatot hirdetett a Google tinik számára
- Digitalizálják a nagyváradi evangélikus levéltárat
- A szudokut is megoldja a Google
- Fujitsu modellfrissítés: zaj kiiktatva
- Több év anyagával bővült az Erdélyi Magyar Adatbank
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.
Ezért egyre erősebb a felújított mobilok piaca
Erősödő újkészülék-eladások, a termékek hosszabbodó szoftveres támogatása és életciklusa, valamint a bevizsgált készülékek iránti növekvő bizalom is segíti Magyarországon a felújított okostelefonok piacának bővülését. A Rejoy.hu a távközlési világnap alkalmából gyűjtötte össze az aktuális trendjeit.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.